קול הנגב – המכללה האקדמית ספיר

נעים לנשמה


כתבה: עדן אוחנה צילום: מושיקו חורש

הפעם הראשונה ששמעתי את "התקווה 6" הייתה באבט"ש שעשיתי בצבא, במקום נידח, לפתע אחד החיילים השמיע לי את "אם אפגוש את אלוהים", שזה שיר מהאלבום הראשון שלהם שנקרא "התקווה 6", ופשוט התאהבתי! במילים, במוזיקה- בהכול!

ב9/3 ברדיו קול הנגב, התארח עמרי גליקמן, סולן להקת "התקווה 6" כדי לשיר, לדבר, ובעיקר כדי שיהיה "משהו נעים לנשמה" באולפן.
לקוראים שלנו נספר שהייתה אווירה כיפית וחמימה, עומרי בן אדם מקסים שבאמת בא להנעים לנו את הזמן, לדבר בעיקר (אנחנו לחצנו שישיר, והוא לחץ לדבר) "אנחנו לא להקת מחאה, אנחנו להקה של אנשים" הוא אמר כשנשאל על האג'נדה של הלהקה. והאמת? ככה הרגיש לנו באולפן, איש של אנשים.
עמרי ביצע ארבעה שירים בשידור חי, התחלנו עם "מה שיהיה יהיה" אחר כך שמענו את "משהו נעים לנשמה" השיר החדש של "התקווה 6". המשכנו לדבר ולקשקש, ואז נכנסנו לאווירה קצת רומנטית עם השיר "כל יום מחדש". היה חסר לנו באולפן ניחוח רגאיי אותנטי כיאה לתקווה 6 – אז סיימנו עם ביצוע מגניב לשיר "שימי לי עוד רום", בסגנון הרגאיי המוכר של הלהקה. עמרי לא היה בטוח שהוא יעמוד ב"אתגר" שהציב לעצמו עם ביצוע השיר בלייב. בינינו? הביצוע באולפן עלה על השיר המקורי

 

 

DSC_0952

זוהי הפעם החמישית שעמרי מתארח באולפן. והפעם, רצינו להבין מה הקסם של הלהקה בשנה האחרונה, שגרם ל"קפיצת המדרגה" וההצלחה המסחרית הגדולה.
עמרי טוען שהוא עדיין לא מצא את נוסחת הקסם אבל "אתה אף פעם לא יכול לחזות מה יהיה", הוא משתדל לא להתעסק בטעם הקהל אך תמיד זוכר ש "הקהל הישראלי הוא קהל חכם, לא לוקח אותך כמובן מאליו, הוא מאוד ציני ואתה צריך להוכיח את עצמך, פה היה לנו את הבית ספר הכי טוב" בקיצור, עמרי רוצה לעשות פשוט מוזיקה טובה- מוזיקה מהנשמה.
אז על מה הוא כותב? על החיים עצמם, על אהבות, אכזבות, דירה ופוליטיקה – בעצם הדברים שמעסיקים את כולנו.
אחרי האלבום הרביעי, שפחות התפרסם, הלהקה התלבטה איך להמשיך הלאה – עמרי מאוד התעקש לשמר את הלהקה, ולא לפרק את "המשפחה". הוא יצא עם הגיטרה למרפסת בבית, כתב את "מה שיהיה יהיה" ככה, בפעם אחת- בלי תיקונים. השיר, שעלה מתוך ייאוש גדול, מספק היום תקווה גדולה כשהוא מופיע מול קהל המעריצים, בארץ ובעולם.
התקווה 6 בדרך לאלבום חדש, ובינתיים אחד השירים המואזנים ביותר הוא הסינגל ששוחרר לא מזמן "משהו נעים לנשמה" עמרי מספר שהשיר נכתב בזמן שהיה באחת מהנסיעות אליהן יוצא כדי לכתוב, הוא האזין לנתן זהבי שאמר "שים לי איזה אריק ככה להירגע" וברגע הזה בדיוק, נוצר השיר.

DSC_1027

פני הלהקה לאן?
סינגל חדש בשם "קופנגן" יוצא עוד שבועיים בערך, בשיתוף פעולה עם ההרכב INFECTED MUSHROOM לכבוד יום הולדת 20 שנה שלהם. את שיתוף הפעולה הזה כבר ראינו על הבמות, אך הפעם הם מוציאים סינגל חדש ומשותף יחד. אז כפי שאמרנו, יהיה אלבום חדש, את זה גם עמרי מבטיח- אבל עדיין אין צפי מתי. בינתיים אנחנו נחכה בקוצר רוח, כי זו סיבה מספיק טובה שעומרי יחזור אלינו.


single