קול הנגב – המכללה האקדמית ספיר

סטודיו לתקשורת


כתב: תום שלם

הפרויקט "סטודיו לתקשורת" מארח את כתבת הפלילים הוותיקה של גל"צ, הדס שטייף.
שטייף, שהחלה את דרכה בגל"צ לפני 27 שנים סיקרה במהלכן פיגועים רבים, מבצעים צבאיים, תחקירים ופרשיות שחיתות, רואיינה על ידי בתאל דבח, סטודנטית בשנה ג' ממסלול הרדיו. באירוע נכחו סטודנטים ומרצים מהמחלקה לתקשורת במכללת ספיר, שבאו לשמוע עוד על החיים מאחורי הקלעים של האנשים המובילים בתחום. בראיון עצמו סיפרה הכתבת על תחילת דרכה כעיתונאית: "בגלל שאני היפראקטיבית תמיד חיפשתי הרפתקאות בשטח. באחת הכתבות הראשונות שלי חשפתי שגם באזור השרון שנחשב ל"שבע" מבחינה כלכלית יש בעיות של עוני".
על העיתונאות בעידן הדיגיטלי אמרה כי "מאז שיש את הוואטסאפ והאינטרנט החיים שלנו הרבה יותר קלים". אבל גם יש צד שלילי לטענתה: "העידן הזה הפך אותנו לרודפי סקופים. אני לא מתחרה עם אף אחד, אני הולכת הולכת לסיפורים שאני חוקרת וחושפת בעצמי, זאת בשבילי עבודת עיתונאיות אמתית". כשנשאלה על הסיכון שדורש התפקיד ענתה: "כמה שאני נראית עדינה, אני אוהבת סכנות. אין לי פחד. באירועי אוקטובר שהיו בוואדי ערה בתחילת האינתיפאדה השנייה שרפו לי את האוטו, אבל יום אחרי זה הגעתי לשם שוב".

DSC_4129

שטייף דיברה גם על פרשת עמנואל רוזן שנטלה בה חלק: "פרסמתי כתבה שאומרת שגם אצלנו בתקשורת יש הטרדות מיניות, ואחרי שהיא פורסמה התחלתי לקבל עדויות רבות, כאשר כמות גדולה מהן הייתה על עמנואל רוזן". על כך שהיא קראה לו "אנס" על אף שהוא לא הורשע בכך אמרה: "אמרתי בזמנו בכנס במכללת עמק יזרעאל שהוא אנס באופן חד משמעי כי ידעתי שהתיק נגדו ייסגר בשל התיישנות, והחלטתי שהוא צריך להיענש מבחינה ציבורית".
שטייף פעילה אקטיבית בנושא ההטרדות המיניות ואמרה על כך כי "השיח על הטרדות מאוד חשוב בעיניי, בעיקר בגלל חוק ההתיישנות שלא השתנה ממימי המנדט הבריטי. חשוב בעיני שנשים שהוטרדו גם לפני 10 שנים יוכלו לבוא ולהתלונן".

DSC_4067

היא סיפרה גם על השידור הטרגי שלה בכפר גלעדי בימי מלחמת לבנון השנייה: "הגעתי אחרי ששמענו שנפלה קטיושה, והבנתי שאנחנו נמצאים בתוך שדה קרב. היו גופות בכל מקום". השידור זכור בשל תגובתה האמוציונלית של שטייף שנחנקה מדמעות. על כך אמרה "השידור הזה זו לא גאווה גדולה שלי, הוא היה אותנטי וזה פשוט אנושי". באמצע הראיון קיבלה הכתבת טלפון ובו התבקשה לעלות לשידור בעניין הטרדות נשים ברשת על ידי גברים שבודים את זהותם. אל מול הקהל היא עלתה לשידור והסבירה על הנושא, וכך סיפקה בעצם הצצה לאופן שבו מתנהלים הדברים זמן אמת. "בשעה שאני יושבת כאן קיבלתי 9 טלפונים ו70 הודעות וואטספ, רק שתבינו" אמרה. אין ספק שההגעה של אנשי התקשורת לאירועי "סטודיו לתקשורת" מעשירה רבות את הסטודנטים, ונותנת להם טעימה מהמקצוע בו הם שואפים לעסוק בעתיד.

אם אתם מרגישים שהחמצתם את האירוע אתם מוזמנים להיכנס ללינק ולצפות בכל הראיון!


single