קול הנגב – המכללה האקדמית ספיר

יש תקווה

התקווה 6.

מאת: גיל אוקנין

התקווה 6 הם אחד הדברים החמים בעולם המוזיקה הישראלי כיום, עם השיר המושמע ביותר ברדיו בשנת 2016 ("מה שיהיה יהיה"), אין ספור להיטים וים של מעריצים שרק הולכים וגדלים. לכבוד הוצאת הדיסק החדש שלהם, "הכל עוד לפניי", הגיעו חברי הלהקה, האחים עמרי ושלי גליקמן, לראיון משותף אצל אסף (באבא G) נחמיאס ואופיר הרשקוביץ' ברדיו קול הנגב, היה מעניין!

 

איך זה מרגיש להיות בהרכב כל כך גדול של שמונה אנשים בלהקה?
"זו גאווה גדולה, זה משהו שכולם חולמים שיהיה להם להקה גדולה, זו הרגשה מדהימה וזכות גדולה שיש איתנו להקה כל כך גדולה שעוזרת ונותנת ביטחון".

מאיפה הגיע הרעיון לשיר "משהו נעים לנשמה"?
"אני (עמרי) חייב את הקרדיט לנתן זהבי הענק, הקשבתי לתוכנית שלו וכהרגלו הוא רטן וכעס, באמצע התוכנית הוא פתאום אמר שימו לי אריק איינשטיין להירגע, וידעתי שאני רוצה לבנות סביב זה את השיר. מבחינתי המוזיקה קיימת בשביל הבריחה למקלט הזה, להירגע, אז כבוד נתן".

התקווה 6 באולפן רדיו קול הנגב.
התקווה 6 באולפן רדיו קול הנגב עם אסף (BABA G) נחמיאס ואופיר הרשקוביץ.

העובדה שאתם מגיעים לכל תחנות הרדיו, מהגדולות ועד הקטנות, תורמת לאהבה הגדולה שאתם מקבלים מבני הנוער או החיילים?
"אנחנו מנסים לבנות מערכת יחסים עם הקהל שלנו, קודם כל זה באמצעות המוזיקה. כמובן שבאמצעות הרשתות החברתיות, למרות כל השימוש ביוטיוב שהוא כלי מצוין, הרדיו הוא מקום מצוין להיפגש ולהוקיר תודה לאנשים שמשמיעים אותנו וליצור מימד נוסף של קשר עם הקהל שלנו, שאפשר לדבר על השירים ולספר את הסיפורים שמאחוריהם".

עמרי ושלי, אתם אחים, לקליפ של "הכל עוד לפניי" הבאתם את כל המשפחה, איך זה היה?
"זה היה נורא משעשע, שאפו למשפחה ולהורים שהם באמת זרמו! היה מעניין להביא את כולם לעבודה שלנו, הם לקחו את זה ברצינות. לא רצינו ללהק הורים אחרים בשבילנו לקליפ, רצינו משהו אותנטי עם ההורים שלנו".

אם מסתכלים על התהליך מהדיסק הראשון שלכם ועד היום, התחלתם עם רגאיי ועברתם למוזיקה קצת יותר גרובית, אתם חושבים שההתפתחות המוזיקלית שלכם הביאה יותר קהל לאהוב אתכם?
"בהחלט כן. אנחנו חושבים שההתפתחות שלנו הביאה להתפתחות המוזיקה, וזו מוזיקה שמגיעה ליותר אוזניים. כיום מגיע קהל רחב יותר להופעות, משפחות שלמות לדוגמה, אין ספק שהקהל שלנו התרחב".

יש מצב שבעתיד תכתבו שיר על לגליזציה של קנאביס ותשברו את תדמית הילדים הטובים?

"עניין אי ההפללה הוא נושא חשוב. אנחנו רואים שהרבה אנשים מסביבנו צורכים קנאביס וזה בהחלט מבורך אם זה יקרה, אבל יצא שאנחנו לא מעשנים ואנחנו רושמים בעיקר מהחוויות האישיות שלנו".

השיר "שם עין עלינו" עם מוש בן ארי, נכתב בתקופה לא קלה.
"כן, בהחלט הוא נכתב בתקופת גל טרור שהיה מפחיד והיה צורך בעיניים בגב. היה חוסר במבוגר אחראי. הרגשתי שצריך שמישהו ישים עין עלינו, כאילו מי שם עלינו עין פה? ככה נולד השיר. שלחנו למוש את השיר והוא התחבר בקלות".

הגליקמנים והמגישים ברדיו קול הנגב.
הגליקמנים והמגישים ברדיו קול הנגב.

יש עוד אומנים שתרצו לעבוד איתם באלבומים הבאים?
"ברור, יש הרבה במיוחד מחו"ל. אני (עמרי) ממש הייתי רוצה שיתוף עם סטרומיי (אומן צרפתי). בארץ ברי סחרוף הגדול, גם עם אביתר בנאי היינו שמחים, יש המון".

שלי, באלבום האחרון, "הכל עוד לפניי", את שרה לראשונה סולו ולא ליווי, איך אזרת את האומץ?

"לדעתי הבת שלי נתנה לי את האומץ. זה התבשל הרבה זמן שאתחיל לשיר אבל התביישתי. אחרי שנהייתי אמא זה נתן לי ביטחון ואומץ לשיר".

איך נוצר שיתוף הפעולה עם אינפקטד מאשרום והאם יהיה המשך?

"חשבנו שיהיה מגניב אם אינפקטד מאשרום יעשו לנו רמיקס לשירים. שלחנו להם וחששנו שהם לא יאהבו. לשמחתנו הם ממש אהבו וזה יצר את קופהנגן, היינו רוצים לעשות איתם אלבום שלם, אפשר לעשות קסמים ביחד".

יש מחשבות לעשות הופעה מיוחדת לשחזור האלבום הראשון?
"אנחנו מאוד נוסטלגיים ויכול להיות מאוד שנעשה הופעה כזו. יכול להיות שנעשה מופע עם שחזור של שירי אלבומים המוכרים לקהל הגרעיני שלנו".

הייתה לכם לא מזמן חוויה לשדר תוכנית בגלגל"צ, איך היה?

"זו הייתה חוויה. קיבלנו את הזכות לעבור את הדבר הזה ארבעה חודשים וממש חיכינו לכל תוכנית, לבחור שירים ועל מה לדבר. זו הייתה ממש עבודה ונהנינו מזה. זה היה מעבר חד מלהיות מרואיין פסיבי יותר לניהול של שיח ולהוביל, רדיו זה ממש כיף".

אתם אחרי שישה אלבומי אולפן, פעמיים ברציפות אנשי השנה במוזיקה עם השיר המושמע ביותר של השנה, "מה שיהיה יהיה", הלהקה האהובה על חיילי צה"ל, מה הלאה?

"אנחנו מאוד נהנים ממה שקורה. יש לנו עוד הרבה שאיפות וחלומות להגשים, אנחנו משתדלים להיות עסוקים, פחות להסתכל מהצד מה קיבלנו ומה עשינו, אלא באמת יותר לעבוד ולעשות".


single