קול הנגב – המכללה האקדמית ספיר

"יום חדש נפלא"

אריק ברמן

כתבו: ברנדה אזרצקי ודנה יעקבי

אמנם אריק ברמן לא פוצץ את "החלוץ 33" אולי אלה האלבומים הקודמים שלו שלא צלחו מדי או המעריצים שקיימים יותר באזור המרכז – אבל מבחינת הופעה, הוא לגמרי פיצץ לנו את הלב.

אריק ברמן בשיאו.
אריק ברמן בשיאו.

אריק ברמן התפרסם לראשונה בשנת 2006 בעקבות שיר שכתב, לא לעצמו – אלא לזמרת איה כורם, שבינתיים נעלמה קצת מהשטח. כשהוא החליט לחשוף את עצמו והוציא את השיר "מה עוד ביקשת" ההצלחה הייתה מיידית.

ברמן הוא אחד מהנציגים הגבריים היחידים שיצאו והצליחו מתוך בית הספר למוזיקה ויצירה "רימון" ובניגוד לחברותיו מבית הספר – קרן פלס ומירי מסיקה, אריק לא הלך בדרך של שיפוט בתוכניות ריאליטי וכו' אלא נשאר עם המוזיקה, הקול המיוחד והכנות שלו ומציע את עצמו לקהל שלו.

ההופעה התחילה יחד עם ברמן והלהקה שלו – גיטרה בס, תופים, קלידים וגיטרה חשמלית ואקוסטית וגם הוא בעצמו, דאג לנגן מדי פעם על הגיטרה ועל מפוחית – ובין הקול המיוחד שלו והקצב שנתנו הכלים, ההופעה הפכה לטובה מאוד.

אריק ברמן הוציא לפני כשבוע וחצי את אלבומו החדש ונראה כי הוא מנסה לשחזר את ההצלחה של אלבומו הראשון ולפי השירים שהצלחנו לשמוע בהופעה, הוא כנראה גם יעמוד במשימה. האלבום החדש נקרא "אהבה ואלוהים אחרים" ומתעסק, כמו תמיד, בראייה המיוחדת הזו של אריק ברמן כלפי העולם, על האופציה הזו של לזרוק לנו ספק בפרצוף, ספק ברמזים, את כל מה שכולם חשבו, אך נמנעו מלהגיד.

ההופעה נגעה בכל סגנונות הרגש, ממוזיקה מקפיצה ורועשת למוזיקה רגועה ומלודית, שיכולה להתאים לכל מצב רוח ולהקפיץ וגם לתת לנו קצת לנוח ורק לשיר יחד איתו את כל המילים. 

אריק ברמן שר.
אריק ברמן שר.

הדיסק יוצא לאחר חמש שנים של עבודה וחלק משיריו מדליקים את הקהל, אפילו שהם לא מכירים את המילים, הקצב הכל כך מוכר של אריק ברמן שובה את כל המעריצים שנמצאים ב"חלוץ". אך חוץ מהשירים החדשים, כמובן שלא ניתן לוותר על הקלאסיקות כמו "ג'וני" – שכולם עוד תוהים על איזה "ג'וני" מדובר, "הגשמה עצמית", ו"יום חדש נפלא" שבמהלכו ירד ברמן מן הבמה, הסתובב בין כולם ונתן לנו להרגיש את היתרונות של הופעה במקום אינטימי כמו "החלוץ 33".

אלבום הסולו החמישי שלו לקח 4 שנים, בהן הוא חיכה. חיכה להגיע אל השירים הנכונים שירגישו לו הכי טובים לאלבום, להפקה המתאימה ורוב השירים באלבום עוסקים כמו שמו – "אהבה ואלוהים אחרים" בתהיות ובשאלות שלו לגבי עצמו, לגבי מערכות יחסים ולגבי ה'.

הרבה דברים נאמרו על אריק ברמן, מיהיר, דרך חצוף ועד שובר גבולות חברתיים שאף אחד אחר לעיתים לא מעז להגיד, אבל אנחנו אומרות – פשוט לפנים ופשוט טוב.

בקיצור, חמישה כוכבים לאלבום החמישי ולאריק ברמן, ונמשיך לעקוב.


single