קול הנגב – המכללה האקדמית ספיר

בדלת הראשית


כתבה: ברנדה אזרצקי

לכבוד יציאתו של אלבומה החדש של בטי פבלו "בדלת הראשית", הגיעה הזמרת והיוצרת להתארח באולפן רדיו "קול הנגב". את תוכנית הספיישל בת השעה שידר עידו אריאל, מנהל תחנת הרדיו, שנראה כי לו קשר אישי עם הזמרת: "הסיפור מתחיל בשנת 2000, אסף נבו אמר לי לבוא לבארבי והסתכלתי על הבמה ולא הבנתי למה יש בו עמוד" מספר עידו בתחילת המשדר "ואז עולה זמרת עם מכנסי עור שחורים וגופייה ומתחילה לשיר ואני נדבקתי לכיסא ואחר כך לקיר. זו הופעה שלא אשכח, היא חרוטה לי בנשמה, בלב, איפה שתרצו. מאז עברו 17 שנה ועדיין יש בה משהו מיוחד – באישה המופלאה הזו."

השיר הראשון שמתנגן הוא "פיסת שמיים" מתוך אלבומה החדש של בטי, הידועה כעת גם כבטי פבלו. עידו שואל אותה מדוע הוסיפה בחזרה את שם המשפחה והיא עונה בקלילות "הייתי חייבת את התוספת הזאת." ומצחקקת.

צילום : אביטל דן

כשבטי שואלת "איך מתחילים אלבום?" היא עונה, שוב בצחוק שכבר מרגיש אופייני "משעמום" ולאחר מכן ממשיכה ברצינות "אם הייתי יודעת את השיטה, הייתי עושה הרבה יותר אלבומים. זה רגעים שלי עם עצמי שפתאום יוצא משהו מילולי, פתאום יוצא שיר. פשוט צריך להתיישב ולתת לזה צ'אנס."

לאחר מכן, השיחה עוברת אל השינויים שבעולם הדיגיטלי, העולם שבו הכל נמצא קרוב ואין צורך להתאמץ ולהגיע לאולפן הקלטות עבור אלבום "אני עובדת הרבה בבית. אני כן יוצאת החוצה להקליט תופים, אני מגיעה עם הארד דיסק, מקליטה וחוזרת הביתה לערוך את הטייקים. לאט לאט גיליתי את הגאונות שיש בכך שהכל נמצא לך מול העיניים."

עידו מתפעל ושואל, אם הדיגיטליות לא מחליפה את העבודה מול אנשים ובטי מבטלת "עדיין יש אנשים באלבום הזה." כשבטי מתבקשת להביא טיפ לכאלו שרוצים להקים אולפן ביתי, מה הם צריכים בעצם היא עונה בצחקוק "אינטרנט"

באלבום משולב גם השיר "עד שתבין אותי" שבמקור שייך לבטי, אך היא העבירה אותו לביצועה של שירי מימון והשיר הפך למוכר וקיבל קונוטציה של מערכת יחסים בין גבר לאישה, אך בטי טוענת שהוא נכתב על נושא אחר לחלוטין: "זה שיר עם כוונה פנימית, החיפוש הפנימי שלי אחר האמת."

דבר נוסף המיוחד באלבום הזה ספציפית, הוא שבטי פבלו אזרה אומץ לשיר בטונים גבוהים יותר- שמחמיאים לה מאוד: " זו פעם ראשונה שנגעתי בכאלו טונים, אף פעם לא שרתי גבוה ועכשיו אתגרתי את עצמי. אנשים גם מופתעים בהופעות, זה משהו שנפתח."

צילום : אביטל דן

האלבום הגיע כאוסף עבורה, אוסף של שירים המתחברים ויוצרים סיפור מרתק. כל שיר אמנם עומד בפני עצמו, אך גם נשען על שאר השירים באלבום.

לסיום, מספרת בטי על שיר סיום התוכנית "מעגלים": "יש בו תובנה יפה על החיים, מי אנחנו, מה אנחנו. הכל סביב מהות אחת, יום אחד טוב לך, יום אחד רע לך- צריך לקבל את הכול."

"בדלת הראשית" – אלבומה הרביעי של בטי פבלו, הופעה ב-25.5 בתאטרון תמונה בת"א.

 


single