קול הנגב – המכללה האקדמית ספיר

איפה הילד?

איפה הילד

כתבה: שיר אסולין

איפה הילד? כאן כדי להישאר

אמש ״איפה הילד״, מהלהקות המעצבות של הרוק הישראלי, השיקו במועדון הבארבי בתל אביב את אלבומם החדש והשישי במספר ״מתוק בחשכה״. הבחירה לפתוח את ההופעה עם המנון המחאה שלהם ״אחד אלוהים״, שהוא גם הסינגל הראשון שהם אי פעם הוציאו, הדגישה ישר על ההתחלה את הרלוונטיות של הלהקה הזאת גם שלושים שנה לאחר הקמתה. הטקסט שכתב חמי רודנר בקלות יכול לשמש פסקול לישראל של שנת 2017. מחיאות הכפיים הסוערות שהגיעו בסוף השיר לא הותירו ספק בכך. לאחר מכן הגיע רצף להיטים מאלבומם הראשון, ״זמן סוכר״, שחיממו היטב את האווירה. הביצועים של הלהקה לאורך כל ההופעה היו חדים ומדוייקים בכל זאת הם כבר שועלי הופעות וותיקים. הסינגלים ״גוונים של זהוב״ ו״שיר לאוהבים״ מתוך ״מתוק בחשכה״, שהגיעו מייד אחרי הלהיטים הידועים, השתלבו נפלא באנרגיות הגבוהות, מה שהוכיח כי האלבום החדש לחלוטין עומד בסטנדרט ש"איפה הילד" בעצמם הציבו לרוק הישראלי. לא בכדי הוא הגיע לראש טבלת המכירות ב"אייטונס".

אחד הדברים שמייחדים את ״איפה הילד״ הוא שגם הגיטריסטים אופיר בר עמי ואסף שריג כותבים ומבצעים שירים באלבומים וגם זה קיבל ביטוי בהופעה עם רצף של שירים בביצועם. לאחר שביצעו את ״הביאו את הסתיו״ חמי רודנר ציין שזה שיר מתוך אלבומם השלישי ״מסעותיי עם עצמי״. כל מה שיכולתי לחשוב עליו מאותו רגע ואילך היה הלוואי שהם יבצעו עוד שירים מתוכו (מה שלא קרה בסוף), כי מדובר באלבום מצוין שמשום מה לא זוכה להכרה המגיעה לו, לצערי גם לא בהופעות.

האירוח של הזמרת יעל פלדינגר הביא משב רוח מרענן עם קול נשי עמוק שהשתלב יפה עם הקולות הגבריים של הלהקה. גם עופר מאירי שהצטרף על הקלידים תרם לכמה ביצועיים יחודיים בעיקר בשיר ״אמריקה קרובה״ שהפך לקטע דרים-רוק מהפנט.
אז למי שעוד לא הפנים, ״איפה הילד״ אולי נושקים לגיל חמישים אבל הם יכולים ללמד את המוזיקאים הצעירים מה זה רוקנ׳רול שעומד במבחן הזמן וממשיך לייצר לו אתגרים חדשים.


single