קול הנגב – המכללה האקדמית ספיר

בקצב הרגאטון


מאת: דנה יעקבי 

הקיץ הגיע ואיתו גם מוזיקת הרגאטון הדרום אמריקאית, שהשתלטה על המסיבות, ההופעות ותחנות הרדיו בישראל! הכל בחודש מרץ האחרון, קצת לפני חג הפסח, כאשר הכוכב הגדול ניקי ג'אם הגיע להופעה בארץ. אחריו הגיע ג'יי באלווין לביקור בארץ הקודש ורק לפני שבוע דדי יאנקי, הגדול מכולם, הגיע כדי לעשות מסיבה אחת גדולה של רגאטון בהופעה חד פעמית!

2017 היא אכן השנה הטובה ביותר עבור המוזיקה הלטינית בישראל. אמנם הרגאטון קיים כבר שנים רבות בעולם הגדול, אבל בשנה האחרונה משהו השתנה בישראל. המודעות גברה ולשמחתנו עוד אומני רגאטון באים לכבוש את ליבנו בהופעות. כמובן שהבא בתור הוא הצעיר מבין המובילים, מאלומה – הלא הוא חואן לואיס לונדוניו אריאס. הזמר הקולומביאני המפורסם יגיע להופעה אחת ב-12 לאוקטובר, ואנחנו כמובן, נהיה שם.

 

ניקי ג'אם בהופעה. צילום: דנה יעקבי

הידעת? הז'אנר המוזיקלי הלטיני שמזיז את האגן בצורה הטובה ביותר, התחיל את דרכו כמוזיקה מחתרתית במועדוני לילה בסאן חואן, בירת פורטו ריקו, עוד בשנת 2004. הוא היה בין הז'אנרים הראשונים שיצאו מהעולם השלישי ותפסו תאוצה במערב בזכות האינטרנט. הז'אנר הראגטוני תפס חזק במיוחד בארה"ב, שם התבסס בעיקר בקרב קהילת ההיספנים (יוצאי מדינות דרום אמריקה) שהיגרו לשם. בין האמנים הראשונים שחנכו את הרגאטון היו הכוכבים הענקיים: ג'ניפר לופז ואנריקה איגלסיאס (שגם הוא ביקר בישראל בדצמבר 2015).

גם אצלנו הרגאטון צבר תאוצה ואפילו חלחל למוזיקה הישראלית בזמן האחרון. מאגם בוחבוט עם השיר "כמו בריו" שיצא עוד לפני שנתיים, ועד הסינגל החדש של משה פרץ "קרמלה" שיצא לפני חודשיים בלבד וכבר כבש את כל המעריצים.

 

רגאטון באוזניות באופן קבוע

לא במקרה הקהל הישראלי מתחבר לרגאטון, עם הקצב, האווירה והשמש הדרום אמריקאית, שדומה מאוד לשמש הישראלית. גם אנחנו אוהבים לעשות שמח, לשים את הצרות בצד, לרקוד ולהנות מהמוזיקה, אז עד הופעת הרגאטון הבאה שתנחת בישראל, שימו איזה שיר ברקע, וטרנקילו!

 


single