קול הנגב – המכללה האקדמית ספיר

חלוצים

להקת Garden City Movement בהופעה

מאת: איתמר סויסה

בעיניי, מוזיקה טובה היא כזו שגורמת לך לרקוד בלי הפסקה ובמקביל שוברת לך את הלב. ביום חמישי, ב-30 בנובמבר, עשו זאת בצורה מדוייקת להפליא חברי הלהקה הישראלית Garden City Movement, במועדון "החלוץ 33" בבאר שבע.

הלהקה שכבר הספיקה לחרוש מספר במות בינלאומיות, חזרה ממש לא מזמן מפסטיבל "Monsoon" בווייטנאם, וממשיכה עם סיבוב הופעות קצר בארץ ובחו"ל לקראת צאת האלבום המלא הראשון שלה. ההרכב הרים שואו מכובד ומרגש שגם כלל ספויילרים וחומרים חדשים מתוך האלבום שבדרך.

Garden City Movement, שפרצה לתודעה לפני כארבע שנים, מושכת תשומת לב דווקא בגלל היותה להקה מיינסטרימית הכי לא מיינסטרים שיש. חברי ההרכב לא מסתפקים בלייצר מוזיקה נעימה ומלאה באווירה. הם משתמשים במגוון סגנונות החל מאינדי ואלקטרו-פופ ועד צ'ילאאוט וטריפ-הופ, מערבבים את הכל יחד, וממציאים סגנון אישי וייחודי שמתבלט בתעשיית המוזיקה הישראלית.

בשעה 20:45, כחצי שעה לפני תחילת המופע, נראה המקום דיי ריק, אבל ככל שעברו הדקות המקום הלך והתמלא. תוסיפו לזה סיידר אלכוהולי ביתי-חלוצי שעושה את העבודה ומכניס קצת חום לכל החורף שבחוץ. 

ב-21:20 בדיוק זה קרה. יואב סער, יונתן שרוני ורועי אביטל הסתערו אל הבמה ופתחו עם המגה להיט "My Only Love", שכבש את הרדיו הישראלי ולקוח מתוך ה-EP המצליח שלהם "Modern West". תוך שניות ספורות מילא הקהל את קדמת הבמה והביצוע מתאר בדיוק את המשפט איתו פתחתי את הטור.  "Terracota", השיר השני בסט, סוחף את הקהל ומייצר אווירה מעורפלת במעטפת מוזיקלית אינדית-מזרחית כיפית. הודו זה כאן. 

להקת Garden City Movement בהופעה

למרות ההתחלה המבטיחה, תקלה טכנית לא צפוייה עצרה את השוונג. בנקודה זו, הכריזמה של שרוני השתלטה על השקט הקצר, שגם הצליח לגנוב כמה בדיחות על הדרך. בסופו של דבר, יצאנו עם הבטחה משרוני לכמה בונוסים להופעה שלא היו אמורים להיכנס. מהר מאוד המופע המשיך אל אינטרו מוזיקלי אלקטרוני ארוך ומקסים שהשאיר את הקהל בעניינים.

לא עבר הרבה זמן עד שגארדן שלפו את התותחים הכבדים. "She's So Untouchable", שהתקבל באהבה גדולה אצל המעריצים ומלווה בקליפ יפהפה, הרים את השואו לרגע השיא. לזכותם של חברי ההרכב יאמר שהבחירה להופיע עם השיר בגרסה מוארכת הייתה טובה ומרימה. " "Entertainment הביא לידי ביטוי את היכולות הווקאליות המרשימות של אביטל ו-"Bengali Cinema" קיבל טוויסט רוקיסטי מפתיע ומרענן. לקראת הסוף הגיע "Move On" ההיפנוטי, שאירגן באופן מופתי את כל הנוכחים עם מצלמות ופלאפונים במצב סטורי.

והשירים החדשים?
לא הייתה ברורה לי הבחירה שלא לחשוף בפני המעריצים קצת על העבודה על האלבום החדש, שמות של שירים, קצת Build Up. בכל זאת, היום כולנו סאקרים של הפרטים הכי קטנים ורק רוצים לדעת עוד, בין היתר כשמדובר במוזיקה חדשה.

להקת Garden City Movement בהופעה

שוחחתי עם הלהקה רגעים לפני שעלו לבמה שם סיפרו על העבודה על האלבום. "אפשר לתאר את האלבום כמסע שהיה מאוד ארוך עבורנו, גם במישור הגשמי וגם במישור המוזיקלי. זאת פעם ראשונה שאנחנו לא עושים EP אלא אלבום שלם, לא כמו שהיינו רגילים. לא נשאר עוד הרבה להמתין, זה אפילו ממש מעבר לפינה הרבה יותר ממה שאתם חושבים". אמנם גארדן יצאו בהצהרה ברורה, אך כרגע בחרו שלא לחשוף תאריך יציאה ספציפי.

אגב, התקלה מתחילת ההופעה סידרה לקהל הדרן בהפתעה שלא היה מתוכנן לטענת הלהקה. אז אולי לא יצאתי עם תאריך יציאה של האלבום שבדרך, אבל למדתי שלפעמים תקלות טכניות הן מבורכות.

 


single