קול הנגב – המכללה האקדמית ספיר

אנשי השנה 2017

2018

מאת: גיל אוקנין

שנת 2018 נמצאת אצלנו כאן ממש בדלת. לכבוד המאורע של החלפת השנה האזרחית החלטתי לערוך טקס פרסי אנשי השנה הישראלים לשנת 2017, אלו שבלטו במגוון תחומים:

פוליטיקה, תרבות, מוזיקה וספורט.

אשת השנה בפוליטיקה- איילת שקד:

יהיו שיסכימו איתי ויהיו שלא. אוסיף ואומר בגילוי נאות שהתפיסה הפוליטית שלי אינה תואמת לזו של שקד, אך יש משהו מיוחד בחילונית הראשונה שנבחרה אי פעם במפלגת "הבית היהודי", מפלגה דתית יש לציין. שקד מצליחה לעורר הערכה גם בקרב מתנגדיה, היא עושה זאת באמצעות העשייה הפורייה שלה בתור שרת המשפטים תוך שיתוף פעולה עם נשיאת בית המשפט העליון ועם ראשי לשכת עורכי הדין, למרות המחלוקות האידיאולוגיות. שקד נבחרה בשנים האחרונות פעם אחר פעם לחברת הכנסת המצטיינת של מושב זה או אחר, ודורגה שוב ושוב ברשימת הנשים המשפיעות בישראל והאנשים המשפיעים בעולם היהודי. ארבע שנים בלבד אחרי שנבחרה לכנסת, ואחרי הצלחות חוזרות ונשנות בפריימריז של הבית היהודי בלי להזדקק לשיריון מגדרי או אחר, שקד נתפסת ככוכבת עולה בפוליטיקה. אנחנו בעד כוח נשי, ותאהבו אותה או לא, שקד היא כוח נשי ביג טיים.

דיון על סניוריטי בוועדת חוקה

A post shared by Ayelet Shaked | איילת שקד (@ayelet.shaked) on

 

אשת השנה בתרבות- גל גדות:

"וונדר וומן" היא משלנו! גדות כבשה השנה את הוליווד עם סרט גיבורת העל שהשאיר את הקהל האמריקאי צמא ל"ליגת הצדק". היא הופיעה על שערי מגזינים ובתוכניות האירוח הנחשבות ביותר בעולם. וונדר וומן הוא הסרט שהכניס הכי הרבה כסף מכל סרטי היקום הקולנועי של די.סי קומיקס. גדות היא הישראלית האהובה ביותר באינטרנט העולמי, היא מתפעלת עמוד פייסבוק הכולל מעל ל-9 וחצי מיליון לייקים, באינסטגרם כ-11 מיליון עוקבים, ובטוויטר מעל למיליון עוקבים. גל גדות, את אשת השנה בתרבות ללא תחרות.

Hello Everyone! I’m coming to Long Island, NY December 9 & 10 to meet you @acecomiccon #ad! I am so excited to see you, and be reunited with some of the #JusticeLeague as @henrycavill, @prideofgypsies, @rehsifyar, #EzraMiller, & #CiaránHinds are coming too! For tickets and more info, check out www.aceuniverse.com. I hope you can make it!

A post shared by Gal Gadot (@gal_gadot) on

איש השנה במוזיקה- עומר אדם:

מה עוד ניתן לומר שלא נאמר על הסופרסטאר של המוזיקה הים תיכונית ושל כל המוזיקה הישראלית בשנת 2017? מעטים האנשים שיחלקו על היותו של "האיש ופתיחת הסטורי" האמן המצליח ביותר של השנה. אלבום מצוין עם אינספור להיטים ("בסוף הכל חולף"), להיט היסטרי ששבר את המצעדים הישראליים ("פעם בחיים"), סולד אאוט וניפוץ כל שיאי מכירת הכרטיסים להופעות (12 אלף כרטיסים ב-14 דקות) ופסטיגל אחד שלראשונה לא מקיים הופעות בשבת כי הכוכב הגדול לא מעוניין להופיע ביום הקדוש. הבחירה הקלה ביותר והקונצנזוס הרחב ביותר שייך לעומר אדם.

 

איש השנה בספורט- עומר כספי:

נכון, את טורניר אליפות אירופה בנבחרות שאירחנו בארץ סיימנו בכישלון, כשכספי קפטן הנבחרת. אבל אין ספק שהישראלי הראשון ב-NBA, שסוגר קרוב לעשור בליגה הטובה בעולם, נוגע בחלום. השנה הוא חתם באלופת ה-NBA, גולדן סטייט ווריורס, קבוצת הכוכבים הגדולה ביותר של העשור האחרון ויש שיגידו הגדולה בכל הזמנים. עם כוכבים כמו סטף קרי וקווין דוראנט, כספי משתלב מצוין ב"ביטלס של עולם הכדורסל". אף אחד לא יתפלא אם הישראלי הנהדר יזכה בסוף העונה בתואר האליפות הנחשק מכולם.

https://www.instagram.com/p/Bbs-pOgHo7r/?taken-by=omricasspi18


single