קול הנגב – המכללה האקדמית ספיר

רק לנגן אהבה


 כתבה: שיראל שארף.

ביום שלישי, ג' בטבת באחד עשר בדצמבר, הייתי בפעם הראשונה באירוע 'קולולם' בישוב מגן שנמצא במועצת אשכול. 'קולולם' הוא מיזם חדש יחסית (שנתיים) של שירת המונים שצבר תאוצה בזמן האחרון, בעיקר בזכות אירוע שיא שהיה לכבוד חגיגות 70 שנה למדינה. מטרת המיזם היא לחבר בין הקבוצות השונות בעם דרך שירה ולכמה שעות פשוט להתנתק מכל טרדות היום ולשיר יחד. לכל מפגש קולולמי שכזה יש בדרך כלל נושא, למשל ביום השואה ביצעו את השיר 'חי' של עפרה חזה, ביום האישה ביצעו את Titanium של Sia ולכבוד חגיגות 70 שנה למדינה ביצעו את 'על כל אלה' של נעמי שמר. הפעם, הקולולם עסק בתושבי הדרום בגלל התקופה המתוחה שהייתה לאחרונה, השיר שנבחר לביצוע הוא 'מעליי דממה' שמבצע שי צברי ושייך במקור לאהובה עוזרי.

הרבה אנשים שואלים 'איך זה עובד?!' אז אני יכולה לספר לכם את החוויה שלי –
כל אחד שמגיע מקבל דף (ראה למטה) עם הקולות שעליו לשיר. בביצוע הזה ספציפית היו שלושה קולות, הבנים קיבלו את ה'בריטון' הקול האמצעי במנעד הגברי, והבנות חולקו לשני קולות, ל'אלט' הקול הנמוך שמנעד הנשי ול'סופרן' הקול הגבוה ביותר במנעד שלנו. לחברותיי ולי רצו לתת את הסופרן כי משום מה, זאת שחילקה את הדפים דמיינה שיש לי קול גבוה, אחרי דין ודברים שכנעתי אותה שאני אלט כדי שלא אצטרך להוציא את הגרון, (מה שבסופו של דבר כן קרה) בדף עצמו ישנם שני ציורים, ציור של עין שאומר להרים את הראש ולהסתכל על המנצח (בן יפת) כדי להיות בקצב עם כולם. הציור השני הוא פנס, אבל הוא רק במקרה הספציפי שלנו, כי יוצרי קולולם החליטו להוסיף גם פרוטכניקה עם פנסים (שהבאנו מהבית או שרכשנו שם).

צילום: שיראל שארף

החזרות עצמן לוקחות כשעתיים וחצי כולל הכל, לומדים כל שורה לאט לאט ובאהבה, כשבנינו, לא באמת צריך להכיר את השיר מלכתחילה אבל זה עוזר מאד. את הבנים לקחו לאולם נפרד ואותנו, הבנות לימדו ביחד את שני הקולות עד שכולנו ידענו את כל השיר פיקס.
אחר- כך החזירו את הבנים ועשינו חמישה טייקים של כל השיר ביחד עם ריקוד הפנס והאווירה הייתה מרוממת ומשמחת.

האירוע אמנם מתמקד בעיקר בשיר אחד ספציפי אבל זה לא הדבר היחידי שקורה שם. בהתחלה עושים חימום קולי בצורה משעשעת במיוחד, שרים שירים מצחיקים לפי קבוצות, למשל, כל מי שיש לו ילדים שר את השיר 'ילדים זה שמחה' וכל מי שאין לו שר את השיר 'כמה אני אוהב לישון' וגם קופצים קצת ומשתחררים כי בכל זאת, יש איזו חשיפה מסויימת בלשיר ליד אנשים שמעולם לא פגשת לפני. לאחר מכן, ראינו ברכה מוקלטת של נשיא המדינה ראובן 'רובי' רבלין ורק אז חולקנו לקבוצות והתחלנו להתאמן. רגע לפני הטייק האחרון עלו לבמה יוצרי קולולם, אמרו תודה לכל העוזרים ושרנו את השיר 'תן לי' (המוכר בתור 'מה שהיה תשכח מזה') לזכרו של יגאל בשן שנפטר השבוע. ואז השיא של האירוע היה כשביצענו בפעם האחרונה ביחד את השיר שבאוזניי יצא הטוב ביותר.

צילום: שיראל שארף

שורה תחתונה, זו חוויה שמתאימה לכל ילד ולכל אחד וכולם כולם יכולים ליהנות מההופעה הכל כך אקטיבית והמשותפת, לא סתם קוראים לזה קולולם. מה שכן, קחו איתכם מים כי שרים הרבה והגרון יכול להתייבש. בהזדמנות זו אציין שיוצרי 'קולולם' התארחו אצלנו בתחנה באותו יום ועל כך תוכלו להאזין בעמוד הפודקאסטים שלנו כאן באתר. יאללה חברים שנתראה רק בשמחות! חג 'קולולם' שמח!

,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

single