קול הנגב – המכללה האקדמית ספיר

אליטה: מלאך קרב

באדיבות יח"צ

לפני הכניסה לסרט, קשה לדעת למה בדיוק לצפות מאליטה. הטריילרים לא היו מבטיחים, וכבר היינו ב-"סרט" הזה של קמרון – שנים רבות שהוא עובד על סרט מסוים ובסוף יוצא לו "אווטאר" – מכונת אפקטים משומנת, עם סיפור קלישאתי, שמתאים יותר לשנים שבהם הוא הגה את הרעיון. בנוסף, קיימת עוד סיבה לדאגה: הסרט מבוסס על מנגה יפנית משנות התשעים, וכידוע לנו – האמריקאים לא טובים בלעבד את השיגעון היפני למסך. התוצאה היא אמנם יותר טובה ממה שהבטיח הטריילר, אבל הסרט עמוס בבעיות, למרות שהפעם קמרון הפקיד את מלאכת הבימוי אצל רוברט רודריגז.

הסרט מתרחש במאה ה-26, בשנים שאחרי מלחמת "הנפילה". אליטה, שמגולמת על ידי רוזה סאלאזר, נמצאת על ידי דוקטור אידו (שמגולם על ידי כריסטוף וולץ) במגרש גרוטאות, והוא מחליט לקחת אותה ולהקים אותה לתחייה. אליטה קמה ללא שום זיכרון ותוך כדי לומדת על העולם שבו היא נמצאת – על פערי מעמדות, על האוכלוסיה, על המשחק הרשמי (מוטורבול), על העבר שלה ועל אהבה. מבחינת המשחק, רוזה מתחילה את הסרט רע – עיניה הגדולות והמוגזמות שעוד הציקו מהטריילר עדיין קשות לצפייה ובגדול היא פשוט מתנהגת כמו נערה מתבגרת מעצבנת, אבל באקסטרים. למזל הצופים, היא נוטשת את הדמות הזאת דיי מהר לטובת אליטה הבד-אס. מבחינת שחקני המשנה, רובם מרגישים כאילו הם באו להחתים כרטיס וללכת, בין אם זה כריסטוף וולץ בתפקיד הכי עייף שלו עד כה, וג'ניפר קונולי ומהרשלה עלי שגם הם בתפקידים מביכים למדי.

אליטה (באדיבות יח"צ)

כשמתעסקים באקשן, אין ספק ש'אליטה' (הסרט והדמות) יוצאת מצטיינת. הקרבות נהדרים, מלחיצים, פיזיים ומרגשים. בשאר האספקטים – הסרט נופל. מדובר בסרט עתידני שנראה כמו כל סרט עתידני שאי פעם ראיתם, העיצוב נורא מכני וחסר רגש. אבל אין ספק שהתסריט הוא החלק הבעייתי. על זה עבדתם כל כך הרבה זמן? זה באמת היה החזון הסופי? מה עם סיפור נורמלי, עם התחלה אמצע וסוף, ועם פחות קווי עלילה? בין יתר העלילות של הסרט, הכי חורה זה העיסוק בעיר שנמצאת למעלה, העיר של המעמד הגבוה – זאלם. אנחנו בקושי רואים ממנה, למרות שלא מפסיקים להזכיר אותה, אבל ניכר שאין לה ממש ייחודיות וייעוד בסרט. בנוסף, הנבל הראשי בקושי מורגש ואין לו נוכחות מעניינת בסרט, וסיפור האהבה של אליטה והוגו הוא הדבר הכי מביך שנראה על המסכים בשנה החולפת.

זמן איכות של אבא ובת (באדיבות יח"צ)

 

אליטה הוא לא סרט נורא ואיום. הוא בסדר בסך הכל. כאמור, האקשן טוב וסוחף, ורוזה סאלאזר מצליחה לעשות את התפקיד של אליטה כראוי עם המעט שהתסריט מאפשר לה. נחכה ונראה אם הלקחים יהיה מיושמים בסרט ההמשך, במידה והסרט יניב רווחים טובים.

לסיכום, אם נפשכם חושקת בסרט אקשן מד"בי טוב, ולא מעניינת אתכם עלילה עתידנית מעניינת, או שדמויות חשובות לכם איכשהו – כדאי שתלכו. אם אתם אוהבים את המד"ב שלכם קצת יותר מתוחכם – עדיף שתוותרו.

,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

single