קול הנגב – המכללה האקדמית ספיר

היא-סטוריה


הכרות קצרה, לפני שמתחילים: "מרוץ הדראג של רופול" היא תוכנית ריאליטי המשודרת מזה 11 שנים, וכעת בעונתה ה-11 (בארץ ניתן לצפות בכל העונות ב-yes וב-Netflix) לתכנית הדגל יש גם לא מעט תוכניות בת, כמו All Stars, שמאגדת את הטובות ביותר שלא זכו בכתר בתוכנית הדגל. תוכנית המציאות הזו מקבצת את מיטב הדראג של אמריקה, בתקווה לתת שלל ייצוגים אתניים כאלה ואחרים, ביניהם – אסייאתים, פורטוריקנים ועוד, לשוחח על מגדר ולהעניק תקווה לדור הצעיר שעוד מתחבא אי שם בארון, וכמובן – להכתיר את מלכת הדראג הבאה של אמריקה. אחת ממלכות הדראג הבולטות בתוכנית היא אלסקה, שהופיעה בעונה החמישית של התוכנית. היא נחשבת לדעת רבים לטובה ביותר, במיוחד בשל מקומה המכובד בגמר העונה, ובזכייה שלה הנוצצת בעונה השנייה של All Stars. מדובר באמנית שדואגת לשלב את ״הגבוה״ ואת ״הנמוך״ כדבריה, שילוב של טראש בידורי ויצירה אינטליגנטית.

צילום: נדב זיגרון

אחרי שעשינו היכרות קצרה וקיבלנו קצת רקע על המופיעה נוצצת, נעבור למופע עצמו – One Night Only, שהיה בחסות פתאל, סטולי ודיזייר קלאב. למרות השם שהבטיח רק ערב אחד, עקב סולד אאוט מהיר להופעה הראשונה, הוחלט על שני מופעים – בשישי ושבת. בערב השני, לפני המופע המרכזי, הופיעו ממיטב הדראג הישראלי – להקת הדראג החדשה, ״משודראגות״, אשר מורכבת מכמה מלכות ותיקות ומוצלחות בתחום, ואחריהן עלו לבמה עוד מספר שמות ייחודיים של מלכות ומלכים – ליזי לה בל וכריסטינה פוקס, סלין לה דיווין, גיילורד רוטשילד, סירופ מייפלת'ורפ, קיי לונג וסוזי בום. מושלמות ומרשימות, כל אחת בדרכה, בהופעות מדויקות, עם מיטב הלהיטים מעולם הפופ. מרגע עלייתן לבמה, הצליחו להכניס ישר לאווירה, והכי חשוב – הרימו ובגדול. עוד נקודה שחשוב לציין – ההפקה – אשר הייתה כל כך מוקפדת ומדויקת, שגורמת לנו לרצות ולצפות שכולנו נשמור כך על לוז מתוקתק כפי שהיה בהופעה הזאת.

ליזי לה בל באדיבות: סלין לה דיווין

כיאה למלכת דראג עם שם כמו אלסקה, היא פתחה את המופע בכניסה ייחודית כשבידה מגב עם הלהיטים שלה – Your Makeup Is Terrible ו- Hieeee, בה בעת היא עושה גם מחווה לליידי גאגא. לא בכדי, בכל זאת מדובר בשתי "חייזריות" עם חזון ייחודי. במהלך המופע היא שמרה על תקשורת יוצאת מן הכלל עם הקהל המרוגש – בשלב מוקדם של המופע עלה לבמה גם שותפה, ג׳רמי מיקוש, ויחד נענו לבקשות הקהל לגבי אילו שירים לבצע – בין אם אלו להיטיה, שירים של ליידי גאגא ועוד שלל להיטים מוכרים, בוצעו על ידי שניהם בנגינה על פסנתר. בין היתר, אלסקה דאגה לצחקק עם הקהל על מלכות אחרות מהסדרה, על עצמה, דאגה לפרגן לנו ולדראג הישראלי, ולעשות הרבה שמח בחגיגה. בשלב האחרון של המופע העלתה הילוך עם להיטיה SNAKED, STUN ועוד.


מסיבת עיתונאים של אלסקה (מימין לשמאל – ג'רמי מיקוש, אלסקה, סוזי בום, דקל לזימי לב)

 

 

בשורה התחתונה – לא יכולנו לבקש ערב מושלם יותר, והתודות נתונות להפקתם של דקל לזימי לב, דניאל מריומה וגל זיגל. הערב הזה היה היסטורי בתולדות הדראג הישראלי ובהחלט הציף רף גבוה לאירועים כאלה שעוד יבואו, במהרה בימינו.

קרדיט תמונה ראשית: שירן ברי.

 

 

,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

single