קול הנגב – המכללה האקדמית ספיר

פוליטיקה בשדרות

אודי סגל ואהוד אולמרט

בערב יום שלישי האחרון, ה-23.07.19 בפאב שדרות, נפגשו התכנס פאנל התוכנית "לפני החדשות" של אודי סגל בערוץ 13. בין האורחים אישי הציבור ניתן היה למצוא את אלמוג בוקר, אהוד אולמרט, אלון דווידי, ושרון גל, ותושבי שדרות הוזמנו לבוא ולשאול שאלות.

מהר מאוד האווירה התלהטה ולא בגלל החום הכבד- אזרחים נרגזים באו במטרה לקבל תשובות לפחות לחלק מין השאלות אשר מעיקות אליהם. בין האזרחים היו אלו שתמכו ואלו שסלדו, אך יכולתם לשים לב לדבר מהותי – תשבי שדרות חיים בשגרת חיים לחוצה שמייצרת פרנויות וטראומה בעקבות המצב הביטחוני המעורער ולא שקט מזה זמן רב. התושבים התרעמו על כך שלא רואים אותם ובעוד טילים ורקטות נופלים על יישובי העוטף, במרכז ישנים טוב.

הדר קובו ואודי סגל
הדר קובו ואודי סגל

התבטאותו של אולמרט שאמר כי בתקופתו נפלו רק 70 רקטות ולא 700 הלהיטה את הרוחות, מנגד אמרה תושבת העיר כי לה זה לא משנה אם 700 או 70 וכי לא צריך לאפשר ירי רקטות כלל, והוסיפה כי המיגון הוא המרכיב החשוב אשר נותן ביטחון ותחושת ביטחון לאזרחים דבר שהיה פחות נפוץ בתקופתו. אהוד אולמרט היה מאוד ממלכתי ואמר שצריך להחזיר את כוח ההרתעה של מדינת ישראל ושבתקופתו דברים התנהלו אחרת.

לאחר צרור שאלות נוקבות של אזרחים שהביאו את חוסר שביעות רצונם ואף תענו להתנשאות מצידו, אולמרט קם וסיים את הדיון, נשאר למספר לחיצות ידיים והלך. אודי סגל המשיך את הדיון הסוער עם שני אזרחים שהרגישו לא מרוצים מספר דקות ואז סיים ואמר "תודה רבה שבאתם".

מוזמנים להאזין גם לראיון שקיימה רוני רהב עם אודי סגל ושודר ברדיו קול הנגב בראשון האחרון, 21.07.19:

,

single