קול הנגב – המכללה האקדמית ספיר

רד כבר גשם?

פרחים בגשם

היי לכל חבריי המכוסים במעילים, צעיפים, כפפות, מחממי רגליים ובמקרה הממש טוב בפוך במיטה שלהם בבית.

הטור של היום נכתב ביום חמישי, כן.. בדיוק היום שבו מדינה שלמה השביתה את עצמה בעקבות הגשם. היתי שמחה לכתוב פה טור שלם וללכלך על כמה שזה לא מוצדק. אבל זה כן. לימודים בוטלו, הורים לא יצאו לעבודה, בתי עסק נסגרו והאמיצים שבכל זאת ניסו להמשיך בשגרת החיים, כנראה חולצו מכל מיני מקומות עם משאיות צבאיות.

 השבוע האחרון נצבע כולו בצבעי גשם, במהדורות החדשות ההכנות היו בשיאן וכך גם התושבים, שביטלו תכניות והכינו את עצמם נפשית ופיזית לסופה.

ואז היא הגיעה…

יש שאומרים שזו הפעם הראשונה שסופה טרופית בכזה סדר גודל מגיעה לישראל. היא הביאה איתה משבי רוחות שיכולים להגיע גם ל70 קמש. ביום רביעי בעיקר אזור הצפון חטף את המשקעים הרציניים אבל בחמישי אזור הדרום בהחלט נכנס לזירה עם מספר לא קטן של הצפות. הגשמים התחזקו בכל חלקי הארץ וגרמו לנזק ברכוש, ובבתים של תושבים. כמות המשקעים שירדה עד כה עברה בחלק מהמקומות את הממוצע השנתי ומפלס הכינרת עלה ב-3 ס"מ נוספים.

הרשת התמלאה בדיחות מוגזמות וגם לצערנו מספר תיעודים קורעי לב של בעלי חיים אבודים ומסכנים שזקוקים לעזרה (רוצו לתרום\לאמץ!!). ככל שרשויות הטבע והגנים הדגישו כי שקיים איסור מוחלט להיכנס לאפיקי הנחלים, כך עלו מספר הסרטונים של האמיצים שניצלו את מזג האוויר לטובת סשן גלישה טוב בכל רחבי הארץ, כאשר העיר המנצחת היא כמובן  נהריה הפכה ליעד גלישה אטרקטיבי וזול.

אז כן, גשם זה תמיד טוב ולישראל אף פעם לא יזיקו קצת גשמי ברכה, עד שאותם גשמים גובים מספר קורבנות. זה התחיל בבני הזוג שושני שהמעלית בבניין המגורים  שלהם בדרום ת"א הוצפה, זוג צעיר בשנות העשרים לחייהם שירד להזיז את האוטו בעקבות הגשמים. שבר ענן כזה מגיע רק אחת לכמה שנים, השבר הזה הכניס את המשפחות של דין וסתיו לתהום עמוקה וקרה.

זה המשיך במוטי בן שבת שהצליח להציל משפחה שלמה מטביעה אבל לא הצליח להציל את עצמו. איש אחד עם לב טהור וגדול שהציל משפחה שלמה ובדרך איבד את חייו שלו.

אז תשמרו על עצמכם מפני השמיים הסוערים והכועסים, נמשיך לקוות לימים עם קצת יותר שמש בשמיים.

,

single