קול הנגב – המכללה האקדמית ספיר

אסקפיזם לנצח

tv screens

אז השבוע חתונה ממבט ראשון חזרה למסכים, זה היה הדבר הכי טוב שיכול לקרות לנו בין כל הבלאגן של השבוע הזה – המתח ברצועה הקורונה וכמובן.. תקופת מבחנים.

עוד עונה שלמה של אנשים נחמדים שמוכנים לאתגר את החיים שלהם בכמה רמות ולהראות את זה לנו, הצופים הנאמנים שלהם בטלוויזיה. חתונה ממבט ראשון מתווספת ללו"ז הצפוף של ערוצי הטלוויזיה יחד עם האח הגדול, משחקי השף ותוכנית הסאטירה החדשה של צביקה הדר.

יצא לכם פעם לחשוב למה אנשים אוהבים כל-כך ריאליטי?
וכן, ברור לי שתמיד יהיו את המתחכמים שיגידו שהם לא אוהבים ומסרבים בכל תוקף לצפות בפרקים של האח הגדול, עדיין – אחוזי הצפייה מוכיחים שרוב האנשים במדינה דווקא כן אוהבים להעביר את הזמן מול מסכי הריאליטי הממכר על כל סוגיו.

בהתחלה היו אנשים שחשבו שהקהל הישראלי אוהב לצפות בריאליטי כי הוא אוהב לראות את המתמודדים מושפלים, אבל מחקרים הראו נתונים אחרים לגמרי- לקהל לא הפריעה השפלה קלה של המתמודדים אבל ככל שהרמה של ההשפלה החריפה כך ההנאה של הצופים ירדה וכך גם שביעות הרצון שלהם.

אז טוב… נחמד לדעת שאנחנו סה"כ אנושיים ובכל זאת, אם זה המצב, איך זה יכול להיות שלמרות שכל פעם מחדש אנחנו מבטיחים לעצמינו שדי, מאסנו באח הגדול או במשחקי השף ושבטוח לא נתחיל לראות את חתונה ממבט ראשון… רק כדי למצוא את עצמינו עם סיר פופקורן מול הטלוויזיה?

 אז יש לי עוד סיבה שתשמע לכם ממש הגיונית אם תחשבו על זה לעומק..יוצרי הריאליטי הצליחו לגעת בחלומות הכי כמוסים של בני האדם.. זה מתחיל מהמתמודדים שמתגברים על הפחד שלהם וטסים להתחרות במשימות מסביב לכל העולם וממשיך במתמודדים שמוכנים לסגור את עצמם בבית סגור עם הרבה אנשים ומיטה אחת גדולה.

 וכמובן זה בעיקר מתמקד באנשים שנותנים לכמה פסיכולוגים לבחור להם את האישה\בעל ופוגשים אותם ישירות מתחת לחופה (שאפו לדתיים).

אנחנו בעצם רואים כל ערב מול הטלויזיה אנשים ממש כמונו שפשוט היו מספיק אמיצים ותחרותיים לפלפל את החיים שלהם ולהופיע מול כל המדינה בפריים טיים, ראוי להערכה לא?

אז… עד שיהיה לנו את האומץ להיות מהאנשים האלה שהולכים לריאליטי כדי להתפרסם, לזכות בהרבה כסף או סתם כדי להפוך את החיים למעניינים יותר, נמשיך לצפות בהם מהבית עם פיג'מה מוכתמת בטחינה ונהנה מכל רגע באסקפיזם הקבוע שלנו בשעה 21:00.

,

single