קול הנגב – המכללה האקדמית ספיר

הממתקים מדברים

Man singing on stage

אל תכעסו שהחלטתי לא לדבר על זה שהליכוד ניצחו ככל הנראה את הבחירות או על הקורונה וכל המסכנים שנכנסו לבידוד. דווקא בגלל כל הרעש והבלגן שיש במדינה עכשיו החלטתי להתמקד בתרבות – ברדיו – באחד השירים הכי יפים לדעתי שמושמעים נון סטופ.

השיר "כלום לא טעים" של קרן פלס, מה שקורה עם השיר הזה- מעבר לעובדה שהמילים שלו פשוט עושות לי חשק להיכנס למיטה עם ג'ערה של בן אנג ג'ריס ולא לצאת עד סוף החורף- היא העובדה שמי שמבצע את השיר הזה היא לא קרן פלס אלא אלדד כהן.

אלדד כהן התמודד בעונה האחרונה של הכוכב הבא לאירוויזיון, הוא הגיע כמו כולם כדי להיות הישראלי שמייצג את ישראל בהולנד. הוא אומנם לא זכה בתואר הנחשק אבל אחרי הביצוע הסופר דופר יפה שלו לשיר שלה, הוא הפך לבן טיפוחיה של קרן פלס אחרי שגרם לה (כנראה) להיזכר בכל מה שהרגישה שכתבה את השיר. מה היא הרגישה אתם שואלים?

הנה ההסבר.

"כלום לא טעים" הוא השיר השני באלבום הרביעי של פלס "לייק וואנקה". השיר בעצם מתאר את הפרידה של פלס מבעלה הראשון (והיחיד משום שהיא לא נישאה לנועם טור מעולם) ועל ההיכרות החדשה שהאירה את חייה בהמון שרירים ודבורים עם נועם טור.

פלס סיפרה שאחרי הטיול שלה בניו זילנד היא חזרה הביתה ואף אחד לא חיכה לה שם, רק כמה ממתקים שבעלה לשעבר קנה והשאיר, הם היו מפוזרים על הפסנתר. היא טעמה את השוקולד שהיא הכי אוהבת ובפעם הראשונה בחייה הוא לא היה לה טעים אז היא החליטה שהוא שונא אותה. בצדק, לא הגיוני שהמערכת יחסים הכי בטוחה שיש לאדם עם השוקולד שלו פתאום ברגע אחד כבר לא עובדת?

במשך כל הלילה היא ישבה וחשבה שהיא לא יכולה לסבול את חייה בלעדיו, אז היא כתבה שיר על אהבה עם טעם לווי, היא לא סיימה אותו, כתבה רק בית ופזמון. אבל אחרי הטיול סקי שעשתה באיטליה (שם הכירה את נועם טור), היא הצליחה להשלים את השיר.

אחרי הטיול היא אמנם שוב חזרה לבית ריק, רק שהפעם היא הבינה שעם קצת סבלנות מישהו כן יחכה לה. פלס מספרת שהשיר הזה עזר לה לשחרר את העבר ולבנות עתיד שהוא בעצם הביתה שלה היום. הממתקים כבר לא מדברים איתה עליו ושוב הכל טעים…

המסקנה שלה מכל הסיפור היא להקשיב לגוף שלנו, הוא יודע הכי טוב מה טוב בשבילינו.

ומה נותר לי להגיד? גירושים מבן הזוג או בכלל פרידה זה כנראה אחד הדברים הכי קשים שאנשים חווים בחייהם, אלא כמובן, אם לאחר מכן מביאים ילדים עם נועם טור (:
ובכל זאת אני מבטיחה- שעם קצת סבלנות גם ברגעי משבר כל אחד מאיתנו יצליח בסוף למצוא את הטעם.

,

single