קול הנגב – המכללה האקדמית ספיר

חתונה ממבט נוסף

wedding couple

זה היה רק עניין של זמן עד שאחליט שתהיה פה כתבה על תוכנית התוכניות, הטובה שבטובות, המעניינת, המלמדת, הראויה… קבלו אותה במחיאות כפיים סוערות:

חתונה ממבט ראשון.

תגידו מה שתגידו, תזלזלו ותגידו שזה נגד הטבע, או לא לגיטימי, ההזיה הזאת ריתקה את כולנו למסך וגרמה לדיונים סוערים בשולחן השישי שכוללים גם בקיאות שיא של הסבא, הסבתא והדוד הממורמר שלכם!

התוכנית "חתונה ממבט ראשון" היא תוכנית ריאיליטי שמבוססת על פורמט דני מצליח. במסגרת התוכנית מגיעים שני אנשים זרים שנמצאה ביניהם התאמה על ידי המומחים' והם נפגשים לראשונה בחתונה שלהם. הפרק הראשון בישראל שודר בערוץ 2 בשנת 2017 על ידי הזכיינית קשת ולאחר פיצול הערוץ ועד היום משודרת בערוץ 12.

יוצרי התוכנית הכריזו כי הנעשה בתוכנית הוא ניסוי חברתי גדול שכולל מאות משתתפים פוטנציאלים, וכי ההתאמה בין הזוגות נעשית על ידי צוות של פסיכולוגים שבוחנים את ההתאמה בצורה מדעית. התוכנית מפגישה בין זוגות שרוצים למצוא זוגיות רצינית ולא הצליחו לעשות זאת לבד, רובם מעל גיל 30 , בעלי עבודה מסודרת וחיים מאורגנים.

המשתתפים שהגיעו לתוכנית נישאים בטקס פורמאלי שאינו תקף במדינת ישראל אך כן כולל את כל סאגת החתונה, שמלת כלה, חליפת חתן, הורים שמלווים לחופה, ריקודים, אוכל, אלכוהול ועוד.

המתמודדים יוצאים לאחר החתונה לירח דבש ביעד מפתיע, ומשם מחויבים לעבור יחד לדירה ולבלות בה 42 יום. בתום תקופת הניסיון, על הזוג להחליט האם הוא רוצה להמשיך את חייו יחד או להיפרד.

העונה הנוכחית היא העונה השלישית, משהו בעונה הזאת שונה משתי העונות הקודמות. יכול להיות שזה בגלל הקורונה שתקפה את כולנו במפתיע ואילצה אותנו לבלות זמן רב יותר מול המסכים, או אולי בגלל שוק הרווקים התל אביבי שהולך וגדל משנה לשנה.

ויכול להיות שלא, יכול להיות שעל אף המבחר המטורף של תוכניות הטלווזיה וסדרות הנטפליקס, בכל זאת בחרנו לראות איך אנשים נלחמים בשיניים כדי להיות בזוגיות, להתאהב ולהיות נאהבים, כי פשוט מדובר באחד הדברים היותר אותנטיים ואמיתיים שנראו על המסך.

נכון, יש סצינות שמרוב מבוכה בא לי לטמון את הראשון שלי בפרצוף של ג'ינג'ר (הכלבה של דנית) ולא לראות איך אמיר מדבר על דנית ואיך היא לא מספיק ערה לשים לב. ונכון גם לי היה קשה לראות את הדר דוחה את ניר פעם אחר פעם ואותו נשאר לעמוד איתן כמו חייל בטירונות, אבל יש גם רגעים שבהם הלב מתמלא שמחה, שמחה מהולה בטחינה קמח וביצים.

ההתמודדויות שם אותנטיות ונוגעות, הזוגות מרשים לעם ישראל להיכנס לנבחי נשמתם, לראות את הצלקות מהעבר והפחדים של ההווה, ללוות אותם בתהליך שקורה לרוב האנשים בצורה טבעית ולא מלווה במצלמות.

הגר וניר לדוגמא, הם מקרה קלאסי של תהיה קצת יותר "בד בוי" והכל יסתדר – מוכר. דניס, הדר ואמא של דניס הם משלוש ידוע לרוב בנות ישראל, ואפילו נועם ורוני היפים שמוכיחים לנו אהבה פוטוגנית מהי – מספקים לנו לא מעט רגעים של הרהורים בנוגע לחיצוניות שככל הנראה עברו בראש של כולנו.

לא סתם נעשו דיונים ארוכים, עם טענות, הצדקות, הפרכות סביב שולחן השבת שלכם בנוגע לתוכנית, יש הרבה מה להגיד. לנו נעים לראות צרות של זוגות אחרים, תסכולים של רווקים אחרים ותיסבוכים של נשים אחרות, אנחנו שופטות אותן וקוראות להן בלתי נסבלות כשבפועל? לכולנו כנראה קוראים דברים דומים, ההבדל היחיד ? הם שהם פשוט לא מתועדים (תודה לאל).

,

single