קול הנגב – המכללה האקדמית ספיר

והפרס הולך ל…

golden microphone

פרס הפוליצר הוא הפרס הנחשב ביותר לכל מי שהולך לתחום העיתונות. הוא המקביל העיתונאי לפרסי נובל, אוסקר וגראמי. הפרסים הראשונים חולקו בשנת 1917, ובנוסף לעיתונות, מחולקים גם בתחומי הספרות וההלחנה, רק שלתחומים אלו ישנם פרסים נחשבים יותר.

פרסי פוליצר חולקו עד כה לעיתונות הכתובה בלבד, אך בדצמבר 2019 הוכרזה קטגוריה חדשה- Audio Reporting, התוספת הראשונה לפרס מאז שנת 2007. הקטגוריה הזו מכניסה את שלל תחנות הרדיו האמריקאיות, ואת כל תכני הפודקאסטים בארה"ב אל תוך התחרות, שעד כה הייתה סגורה לתכני סאונד אלו. מעבר לכך, מכיוון שבעולם הפודקאסטים ישנו חופש עבודה גדול בהרבה, ותכנים עצמאיים רבים- זוהי בשורה ליוצרי תוכן ועיתונאים פרטיים, שלא מצאו את דרכם בתוך המערכות הגדולות, שמאפיינות את העיתונות הכתובה.

zoom recording
Photo by NeONBRAND on Unsplash

קטגוריית הAudio Reporting שנוספה, מתוארת (בתרגום חופשי) כ"סיפורת לא-בדיונית בעיתונאות סאונד" (non-fiction storytelling in audio journalism). על פי דנה קנאדי, מנהלת פרסי הפוליצר, הקטוגרייה נוספה כהכרה ברנסאנס של עיתונות הסאונד בשנים האחרונות, שהביאה איתה מגוון רחב של סוגי דיווחים רדיופוניים.

בשני האחרון, הרביעי למאי 2020, הוכרזו הזוכים החדשים של פרסי הפוליצר, ואיתם הזוכים הראשונים בהיסטוריה בקטגוריית הדיווח הרדיופוני, והזוכה הגדול הוא פרק מתוך אחד הפודקאסטים האמריקאיים המוכרים ביותר, This American Life, שנקרא "The Out Crowd", ונעשה בשיתוף פעולה עם ה-LA Times, ו-Vice News.

בהכרזה על הזוכים, צויין כי הפרק נבחר לזכייה על "עיתונאות חושפנית, אינטימית, המאירה את ההשפעה האישית של מדיניות 'ההישארות במקסיקו' של ממשל טראמפ."

הקטגורייה החדשה פותחת את הפרס היוקרתי גם לכל אנשי הרדיו וההסכתים, אבל עדיין סגורה ליוצרים הנמצאים ועובדים בארה"ב בלבד. אבל הנה, השגנו עוד חלום לשאוף אליו, ואולי בקרוב נראה גם בישראל פרס לעיתונאות פודקאסטים.

למעוניינים להאזין לפרק שעשה היסטוריה, ניתן לעשות זאת כאן: https://www.thisamericanlife.org/688/the-out-crowd

,

single