קול הנגב – המכללה האקדמית ספיר

לא עובדת בשבילכם

makeup bottle with floral background

ביום ראשון האחרון פורסמה בחדשות 12 כתבה נוגעת ומרתקת על סופיה מצ'סנר שחשוב לי להתעכב עליה בכתבה הקרובה.

סופיה למי שלא מכיר, היא צעירה יפייפיה עם סיפור סנדרלה שלא נופל מאף אגדה של דיסני. היא התגלתה כשהייתה רק בת 14 בעוד שניקתה חדרי מדרגות, הוריה התגרשו כשהיתה צעירה ואימה עבדה רוב שעות היום כדי לפרנס את סופיה ואחיותיה. המעצב הראשי של דיור באותה תקופה גילה את סופי בחנות של דיור בפריז ומשם השאר זה היסטוריה- ומהר מאד סופי הפכה לפרזנטורית של אופנת העילית "דיור" והקריירה שלה המריאה.

מבחורה צעירה ששורדת את קשיי היום יום היא הפכה לדומנית עמוסה בעבודה, החלה לטוס למקומות הנחשבים ביותר בעולם ולעבוד עם המעצבים הכי מטורפים, תוך שהיא מצטלמת לקמפיינים שכל דוגמנית חושקת בהם. היא מככבת בקמפיינים שונים עם לא פחות מאשר הבת של סינדי קרופר, פרסמה את הבשמים של מארק ג'ייקובס, היתה דוגמנית של זארה, טופשופ, טומי הילפינגר, ראלף לורן בקיצור חלומה של כל דוגמנית.

לכאורה, באמת יש לה הכל… בן זוג חתיך, קמפיינים נחשקים ומעצבים מכל העולם שמחזרים אחריה. אבל בכל זאת משהו בה נעלם. בדרך איפשהו נעלמה לה התשוקה שבד"כ יש לכל הדוגמניות שאוהבות את עולם הזוהר, והיא אומרת בכתבה: "אין לי סבלנות, אני רוצה להגיע להצטלם ולחזור הביתה".

משהו בסופי נוגע ללב, דווקא בגלל העייפות וחוסר החשק שהיא לא מתביישת בשום שלב של הכתבה להפגין, גורם לכולנו להרגיש שהיא בסופו של דבר נערה מתבגרת שבסך הכל רוצה לקום בבוקר ולעשות משהו שהיא אוהבת, כמו כולנו.

ככל הנראה מה שגרם לסופי להישחק בסופו של דבר היו הדרישות המוגזמות והרזון החולה המצופה מהדוגמניות של היום. סופי נערה צעירה עם שמחת חיים ורצון "לטרוף את החיים", מתקשה להרעיב את עצמה ולעמוד בסטנדרטים. היא מספרת באומץ שהמרחק מהבית קשה לה, שהיא שונאת לעשות ספורט ושהיא, בשונה מכל הדוגמניות שמגיעות לסמן "וי" על הצבא, דווקא נהנית מאוד מהשירות הצבאי שלה.

בכתבה אפשר לראות כמה רזה ויפה היא ובכל זאת העיינים שלה כמעט כבויות, היא מיואשת וכועסת על העולם שהיא קמה אליו כל בוקר, שככל הנראה לא מקבל אותה כמו שהיא, על אף שהיא פשוט מדהימה.

להסתכל עליה מהצד ולהגיד: אם היא לא מספיק טובה בשבילכם אז מי כן? גורם בפעם המיליון לכעוס על כל תעשיית הדוגמניות השדופות שכבר מזמן כולם יודעים כמה היא פאסה- חוץ מהמעצבים כולם המתיש הזה. אז נכון, היום כבר יש לא מעט דוגמניות פלאס סייז שעושות עבודת קודש… ועדיין הכתבה עם סופי מבהירה לכולנו יש עוד המון לאט להתקדם.

האומץ והכנות של סופי, ההחלטה שלה לאכול כמו בן אדם נורמאלי ולא כמו דוגמנית, הופכים אותה גם אם היא לא יודעת, לדוגמנית עם א'גנדה מיוחדת וכנה. גם אם עכשיו זה לא נראה ככה ונראה כאילו הקמפיינים מתרחקים, אני, ואני בטוחה שכולנו, רוצים לקוות שדווקא זה ממה שיהפוך אותה לבולטת מעל כולם וככה אולי להיות קצת מעל כולם.

,

single