קול הנגב – המכללה האקדמית ספיר

אלימות על המסך


השבוע צפיתי בפרק של הישרדות vip. ונחרדתי, אני סטודנטית לתקשורת שצופה בריאליטי כבר כמה שנים טובות. ברורים לי לגמרי כל שיקולי ההפקה, החיתוכים והמניפולציות שעושים על הצופים, ועדיין… אתמול הרגשתי שנחצה קו אדום ובל יעבור שאי אפשר לעבור עליו בשתיקה.

השנה עונת הVIP צולמה באי בפילפינים והיא משודרת ברשת 13, והעונה הזאת כוללת כמה ליהוקים גאוניים שכמובן עתידים עוד לשרוף את מסך הטלווזיה שלנו כמו ישראל אוגלבו (זוכה האח הגדול לשעבר), ליטל סמדג'ה (היפה והחנון), אלינה לוי ועוד.

ביום שלישי במסגרת משימת "הבקתה" הגיעו רגב הוד, נציג שבט אנטינג אנטינג וירדן ג'רבי (האגדית) משבט קפרה. הם היו אמורים להחליט מה לוקח כל אחד מהשבט השני. כמובן שהם תכננו קרב הוגן שבו לא לוקחים דברים משמעותיים לשבט השני ובלה בלה בלה, מלא מילים שאף אחד לא באמת אמור לעמוד בהם בריאליטי בסוג זה. לאחר התייעצות עם השבט שלו החליט רגב הוד, (די בצדק) לקחת לצוות השני את הברזנט –  מהסיבה הפשוטה שהמחסה שלהם באמת לא שווה יותר מידי והם די נזקקים להטבת תנאים.

רגב מגיע לשבט קפארה לקחת את הברזנט וחווה שם השפלה שפשוט אי אפשר להישאר אליה אדישים, אדון ישראל אוגבלו שלקח את המשחק הזה כמה צעדים קדימה, מדבר אליו ומשפיל אותו בצורה הכי בוטה שיש. מעבר לעובדה שבא לי לצרוח למסך: אדוני להרגיע זה בסה"כ משחק, ועוד לא סתם משחק – אלא אחד כזה שכל הקטע בו זה לשקר כדי לשרוד. הצורה שבה ישראל מדבר, שפת הגוף שלו, המילים- אלימים לכל הדעות!

מבן שזה רק ריאליטי, אבל הרפש הזה משודר בפריים טיים, ולכן, ילדים ובני נוער רואים את הסיפור הזה וחושבים שככה חס וחלילה זה בסדר להתנהג. לדעתי ההתנהגות הזאת בטלוויזיה של כולנו  יכולה לחזק את התופעה הנוראית שבה אנחנו מנסים להילחם כבר תקופה – שנקראת בריונות ברשת. מי שלא מפחד לדבר ככה בפריים טיים מול כל עם ישראל כמובן לא יפחד להקליד מילים כאלה מאחורי המקלדת ואפילו יגרום לאנשים נוספים להתנהג כמותו.

אנחנו צריכים לגנות אלימות מכל סוג ודרך שהיא ולא ייתכן שבעוד כל-כך הרבה אנשים נלחמים למנוע אלימות ברשת, יש כזאת אלימות קשה בטלוויזיה, ועוד על ידי מי שנחשב "סלב". בריאיון לחי בלילה אמר רגב הוד שהוא ביקש מאשתו לא להראות את הפרק לבת שלהם. מה המסר פה? מה אנחנו מלמדים את הדור הצעיר? צריך שדברים כאלה לא יקרו ולא ישודרו כלל. זה לא משנה מה הסיבות של ישראל להתנהגות הזאת ואילו צלקות זה מעלה בו מהעבר-

העבר שלו לא אמור לחרב את ההווה של כולנו ולהפוך את החיים שלנו למקום עם אלימות מילולית ואגרסיביות כמו שהוא הפגין.

,

single