קול הנגב – המכללה האקדמית ספיר

החבר הטוב ביותר

Cople and a dog

אז אני אתחיל מהסוף, בן הזוג שלי ואני הוספנו צלע נוספת למשפחה ואימצנו את נלה.

הדרך לאימוץ כלבה היתה (וכך צריכה להיות אצל כל אחד) רצופה במחשבות והתלבטויות, הרי כלב זה עבודה' ועבודה משמעותה זמן. כולנו סטודנטים כולנו גם עובדים ולכולנו בעיקר… אין הרבה זמן. וכלב, שיהיה בריא… דורש הרבה זמן, טיפול וכמובן המון אהבה.

וכן אני חייבת לאגור אומץ ולהגיד את זה, ההתחלה לא תמיד קלה. נתחיל מזה שמדובר בממש תינוק, קם בלילה, לא יכול להישאר לבד, בוכה הרבה ונמשיך בעובדה הכואבת והקשה לעיכול… אני כנראה כבר לא מרכז תשומת הלב בבית. מסתסבר שכשחבר שלי שואל בבוקר "מי יפה שלי?" הוא לא מדבר אלי.

אימצנו את נלה מעמותת באר שבע אוהבת חיות, שמענו על העמותה דרך חברים שאימצו חברים בעבר. העמותה כוללת מתנדבים (רובם סטודנטים) שפשוט עושים עבודת קודש, חלקם מגיעים פיזית לעמותה ומטפלים בחיות וחלקם אפילו לוקחים כלבים אליהם לכמה ימים במקרה שלכלב אין מקום בכלבייה או במקרה שכלב צריך להעביר כמה ימים בדרום עד שיגיעו לקחת אותו מהמרכז. לעמותה יש דף פייסבוק שבו הם מפרסמים כל הזמן כלבים לאימוץ וכמובן מידע עבור אותם אנשים שמעוניינים לתרום לעמותה.

כן, מדובר אנשים מדהימים ושעושים עבודת קודש. טוב שיש אנשים כאלה שמזכירים לנו שאין לנו תשובה לשאלה: מתי בפעם האחרונה עשית משהו בשביל מישהו? זה נשמע הזוי ואולי קצת לא אמין אבל החיים שלנו באמת קיבלו תפנית, אנחנו כבר לא עצמאיים לעשות מה שאנחנו רוצים מתי שאנחנו רוצים ויש עוד ישות בבית שצריך לדאוג לה. אי אפשר לנסוע לכמה ימים בזרימה- צריך לתכנן ולחשוב על כל דבר מראש.

אבל-

נלה הוסיפה אור וצבע בבית, ואין כמו התחושה שמישהו מקבל אותך עם כל כך הרבה חום כשאתה מגיע הביתה ואוהב אותך אהבה אמיתית ללא תנאים.

עוד משהו חשוב שקרה מאז שנלה הגיחה לחיינו היא שאנחנו מטיילים איתה המון בשדות, שזה בפני עצמו דבר מומלץ בעייני. קצת לצאת בלי הפלאפון, להרים את הראש מהמסכים, ולנשום אוויר נקי.

הרעיון לאמץ כלב עלה פעמים רבות בשיחות ביני לבין הבן זוג שלי אבל משהו בקורונה עזר לנו להגיע להחלטה הסופית, חודש לתוך הקורונה פנינו לעמותת ב"ש אוהבת חיות ולהפתעתנו (ושמחתינו) גילינו שכל הכלבים אומצו! משמח מאוד לשמוע שהקורונה גרמה לאנשים לחשוב על עוד דברים, שהם לא אוכל, ולעשות משהו חשוב בשביל יצור מדהים שלא יכול לדבר ולבקש עזרה.

החלטנו לחכות בסבלנות והמתנו עד שפנו אלינו שוב מהעמותה ואמרו שיש כמה כלבים שמחכים לאימוץ ואז הגיע נלה, נול נול, נולנולית והרחיבה את גודל הלב שלנו. כל הקלישאות נכונות כשזה נוגע לכלבים, זה באמת מוריד לחץ דם!

אז זהו, פרקתי את שעל ליבי מספיק בשביל שבועיים לפחות, תכננתי שזה יהיה יותר טור שמשמכנע אתכם שחשוב לאמץ, בסוף יצא שאני משתפת קצת על עצמי, בסדר…. השילוב של שניהם גם נחמד (:

,

single