קול הנגב – המכללה האקדמית ספיר

הישלחו למבחן

Stresed girl on front of a laptop

פרשת השבוע היא "שלח לך" שמספרת על שניים עשר הנציגים מבני ישראל שנשלחים לשטחי ישראל כדי לראות מה נמצא שם. הם חוזרים אל העם ומספרים כי יהיה קשה מדי להתמודד עם מה שמצפה להם, העם מתלונן, בוכה ורוצה לחזור למצרים ועל כך אלוהים מעניש אותם. מה שאני לוקחת מהסיפור הזה מתקשר לי לתקופה שקרבה אלינו, שהיא כמובן תקופת המבחנים. וכמו כל אתגר חדש שאנחנו עומדים בפניו, אם אנו יודעים מה מצופה וגם אם לא, יש לנו מחויבות אישית לנסות להתגבר עליו, להאמין ביכולות שלנו ולאתגר את עצמנו. בעייני מה שהכי נחוץ לנו לעשות כשאנו נמצאים מול אתגר חדש הוא לחקור ולגלות כמה שאנחנו יכולים, בכדי שנוכל להיות כמה שיותר מוכנים. אז כדי שלא נבכה כולנו ביחד ונרצה לחזור למצרים, הכנתי כמה טיפים שיעזרו לכולנו להיכנס לתקופה אבל גם לצאת ממנה בשלום:

  1. תהיו מאורגנים: תכינו לעצמכם לוח זמנים מסודר ותכתבו את כל המבחנים שיש לכם ואת הימים אליהם אתם צריכים ללמוד אליהם. תשתמשו בכמה שיותר צבעים שונים כדי שהלוח לא ייראה כל כך עמוס ומלחיץ. (אולי גם המחשבה על כמה קשה היה לבני ישראל לשנן בעל פה את לוחות הברית תעזור קצת)
  2. תקציבו לעצמכם שעות למידה ושעות מנוחה– רובינו לא יכולים להתמודד עם למידה רצופה, אז לשבת על חומר 5 שעות ברציפות לא יהיה יעיל לקליטת החומר.
  3. אל תעשו לילות לבנים- תתחילו את היום שלכם מוקדם; תשימו שעון מעורר ל7\8 בבוקר, תיקחו את הזמן להתעורר, להתקלח, לאכול ארוחת בוקר, לשתות קפה ואז תתיישבו ללמוד סביבות 9:30\10. ככל שתקומו מוקדם יותר, ככל שהמוח שלכם יהיה מוכן ללמידה מוקדם יותר ותוכלו לסיים את היום שלכם בשעה סבירה. חוסר שינה לא יקל אליכם בשום אופן אז אל תפלו להרגלים של סטודנטים.
  4. תיקחו הפסקות יעילות- ההפסקות הם בשבילכם אז תמלאו אותם בדברים שאתם נהנים לעשות- תבשלו, תראו טלוויזיה, תנגנו בגיטרה, תשחקו במחשב, תעשו כושר. כל עוד שאתם מקציבים את זמנכם נכון, הכל הולך. אם אתם עושים הפסקת ריענון, תתנו לעצמכם חצי שעה של זמן ללא למידה, אם זה הפסקת אמצע, תתנו לעצמכם שעה אפילו שעה וחצי לעשות מה שאתם רוצים, רק תגבילו את עצמכם או שאתם תאבדו את השוונג.
  5. כשאתם לומדים תשימו את הטלפון בצד על שקט, תכבו את הוואטסאפ במחשב, אם אתם ממש רוצים תשימו מוזיקה מרגיעה (בלי מילים), אבל אל תאפשרו לעצמכם לצאת מהפוקוס. אתם יכולים בלי הטלפון לשעה\שעתיים זה לא יהרוג אתכם!
  6. תנשמו- זה רק מבחן. אם אתם מתחילים להילחץ תיקחו נשימות עמוקות דרך האף ותוציאו דרך הפה לאט ואל תשכחו שתמיד יש מועד ב'.

הטיפים האלו אולי מופנים לסטודנטים אבל הם יכולים לעזור עם כל אתגר שנמצא לפניכם- במקום להסתכל על המכשול שמולנו ולחשוב איך הוא מכשיל אותנו, כדאי לחשוב באילו יכולות אנחנו יכולים להשתמש כדי לעבור אותו? חברים, תארגנו את היום שלכם ככה שאתם מתחילים מוקדם, לאט וברוגע; אל תשכחו לאכול ולשתות בכמויות שהגוף צורך; אל תשכחו לתת לעצמכם הפסקות בכדי להתרענן ולהמשיך את היום שלכם; אם אתם צריכים להתרכז תשימו את הטלפון בצד, אתם לא צריכים להיות צמודים אליו 24/7; והכי חשוב אל תשכחו לנשום, להירגע ולחייך, זה לא סוף העולם אלא רק אתגר חדש ומרגש.

,

single