קול הנגב – המכללה האקדמית ספיר

חם שם בחוץ


כתב: תום שלם

מסלול הרדיו של בית הספר לתקשורת במכללת ספיר, מכין את בוגריו לתעשיית התקשורת. מעבר לרדיו המסורתי שכולנו מכירים, הרדיו המודרני מלווה אותנו בפודקאסטים, באתרי אינטרנט, ברשתות החברתיות ובאפליקציות. שוחחנו עם אביגיל רחלי ברנס שסיימה ללמוד רק בקיץ האחרון ועם גלית אלאלוף שסיימה ללמוד לפני ארבע שנים. שתיהן עובדות כיום כמפיקות בפועל בתכנית "אורלי וגיא" המשודרת בערוץ 10, התפקיד כולל אחריות על כל הכיסוי הוויזואלי של האייטמים, ניהול חדרי עריכה, אחראיות הפקתית בקונטרול על רגולציית של השידור ועבודה מול העורך הראשי על הכנתו של השידור.

 תמונה

"רדיו קול הנגב זה בית" אומרת אביגיל, "זה מקום שנותן את האופציה ללמוד, לעשות טעויות ולהצליח. הוא נתן לי המון כלים במהלך הלימודים". "זה סוג של חממה" מוסיפה גלית. "מקום שאפשר להתנסות בהכל ולהבין במה אתה טוב ובמה אתה פחות". אפשר לראות כי בוגרים רבים של הרדיו משתלבים בכל כלי התקשורת, ולאו דווקא ברדיו. "העבודה באורלי וגיא מאוד דומה למה שעשיתי ברדיו. אני עוסקת בליינאפים (סדר הנושאים בתוכנית), תזמונים, ובכל הלוגיסטיקה של השידור" אומרת אביגיל, "אתה מקבל בעצם אוריינטציה תקשורתית" מוסיפה גלית, "למרות שיש הרבה מה ללמוד כשאתה יוצא לעולם האמיתי, ברדיו אתה רוכש את הבסיס לעבודה התקשורתית". על השם של המכללה בתעשיית התקשורת אמרה אביגיל כי "בוגרי ספיר הם מאוד מבוקשים בתעשייה, ולרדיו יש דריסת רגל גדולה מאוד בחוץ". גלית מציינת זאת גם ואומרת כי "לספיר יש שם בתעשייה של מקום מאוד איכותי בהכנה של סטודנטים לתקשורת".

הבוגרות נתנו גם טיפים לסטודנטים שנמצאים לקראת סיום התואר. "ההמלצה הכי טובה היא לפתוח את הראש, ללכת להתנסות בכל מה שאפשר כדי לעשות את הצעד הזה פנימה" אומרת גלית.  "קחו כל מה שאתם יכולים" מוסיפה אביגיל "תשמרו דברים שעשיתם לתיק עבודות, בין אם זה תכניות שערכתם, שידרתם או הפקתם. תתחילו לפתח קשרים ובעיקר תקפצו על כל הזדמנות שיש לכם".


single