קול הנגב – המכללה האקדמית ספיר

המלכה אסתר

אסתר רדא על הבמה

כתב: רון טוביה

גאון מי שבנה את מועדון החלוץ 33. חית בניינים בעיר העתיקה שנתחמה בקיר בלוקים וגג מפח. בנייה זולה שמאפשרת לבעלי המקום להביא אומנים מעולים במחירים הוגנים לכל נפש ולאפשר לקהל סטודנטים להגיע להופעות – והנה לכם אחד ממועדוני ההופעות החזקים בדרום. לא סתם בחרה אסתר רדא ב"חלוץ" לפתוח את מסע ההופעות לקראת אלבומה השני, Different Eyes, העתיד לצאת בחודשים הקרובים.

רדא והקהל
רדא והקהל

 

כמאה צעירים אמיצים יצאו מהבית בערב קר וגשום במטרה להתחמם על ידי נענוע ישבנם וטרם תחילת ההופעה, הקור העז הורגש ברחבת המועדון. אך ברגע שרדא ולהקתה עלו לבמה, הוא פשוט נעלם, אסתר עשתה לנו חם בגוף וגם בנשמה.
זר שהיה נקלע במקרה למקום היה חושב שאנחנו נמצאים במועדון ג'אז בברוקלין. זה לא רק המראה החיצוני של רדא שנתן ניחוח של חו"ל, אלא גם הגרוב וקול הנשמה הצבעוני שלה. נוסיף את הלהקה המעולה שלצדה שנתנה חיזוק משמעותי וקיבלנו אנסמבל מדהים. ככה זה כשלהקה אחת מנגנת גם R&B, פאנק וג'אז וזאת ללא גיטרה כלל. חמישה נגנים, שמתוכם שני כלי נשיפה, בסיסט שלפרקים מתופף על סנר, קלידן שמרים את הקהל ומתופף שנתן סולו עולמי ביחד עם זמרת אדירה לא השאירו את הקהל אדיש.

 

לאורך כל המופע הקהל לא הפסיק לרקוד לצליליה של רדא, שציינה בראיון שהעניקה לרדיו קול הנגב לאחר ההופעה "אין על הקהל הדרומי, הוא לא פחות טוב מהקהל התל אביבי. מלא באנרגיה ורק גורמים לי לרצות לרקוד. בכלל כל מי שמגיע להופעות שלי בא ליהנות ולרקוד, כך שאני מקבלת קהל מגניב בכל הופעה". רדא סיפקה לקהל את הלהיט מאלבומה הראשון, Life Happens, חומרים מהאלבום החדש, קאבר מעולה לנינה סימון וגם קצת גרוב באמהרית, כי איך אפשר בלי משהו מהמקורות?

 

רדא שרה והקהל רוקד
רדא שרה והקהל רוקד

אסתר רדא, כאמור, פתחה בחלוץ את סיבוב ההופעות החורפי שלה בישראל, ובמהלכו תופיע בין היתר בזאפה תל אביב, בברל'ה בלהבות חביבה, ובהאנגר 11 בתל אביב. "אחרי החורף ניסע להתחמם בארצות הקרות בסיבוב הופעות נוסף", אומרת ומחייכת. נראה שאחרי סיבוב הופעות עולמי היא מוצאת בהופעות הקטנות כמו אלו משהו ביתי, ככה זה כשבלהקה צמוד אליה בעלה, הסקסופוניסט, גל דהן. "מעבר לגל יש לי משפחה קטנה, הלהקה שלי. אנחנו חבורה מגובשת שנהנים לנגן ביחד ולטייל בעולם, הם המשפחה הכי טובה שלנו". לסיבוב ההופעות האחרון לקחו עימם, רדא ודהן, את בנם הפעוט, פלא. "הוא החבר הכי טוב של הנגנים שלי, והכי טוב שהוא לידי, זה מקל על הגעגועים". פלא, דווקא לא הגיע לחלוץ לראות את אמא ואבא נותנים בגרוב, ונשאר לישון אצל סבא וסבתא.

 

"האלבום החדש יהיה שונה – כשמו כן הוא. יהיו בו שירים שכתבתי על מערכות יחסים שלי עם עצמי, עם אלוהים, משפחה, חברים ועם המוזיקה". אחרי התיאור שסיפקה לנו אסתר רדא רק נותר לנו לצפות בקוצר רוח לצאת האלבום.

 


single