קול הנגב – המכללה האקדמית ספיר

מהתוף אל הטופ

נעה סגל לקראת אלבום חדש

ראיינה: דנה יעקבי

אחרי 15 שנים כמתופפת, נעה סגל לוקחת צעד אחד קדימה למרכז הבמה, הפעם כזמרת. בימים אלו היא מוציאה את אלבום הבכורה שלה, עם הסינגל החדש "הכל במקומו". אז בואו נכיר את נעה קצת יותר לעומק.

את מתרגשת?
כן, זאת כבר תקופה ארוכה של התרגשות.

כמה זמן את כבר חושבת לצאת החוצה?
אני עובדת על החומרים כבר מעל שלוש שנים עם הרכב, ועל האלבום קרוב לשנה. הוא כבר מעט מוכן, וזה מאוד מרגש.

נעה סגל לקראת אלבום בכורה
נעה סגל לקראת אלבום בכורה. צילום: דין אהרוני

למה דווקא עכשיו להיות במרכז הבמה?
לא הייתה מחשבה מודעת, לא רגע אחד, זה היה תהליך. כתבתי הרבה זמן טקסטים והתחלתי להלחין. אחרי שהלחנתי רציתי שהשירים יבוצעו, והיה טבעי שאני אעשה זאת.

מי היו מקורות בההשראה שלך?
אין לי אחד כזה, יש לי הרבה כאלה. אני חושבת שמכל המוזיקאים שעבדתי איתם, אלו שעבדתי איתם צמוד הם אלו שהשפיעו עלי הכי הרבה. אין איזה מישהו שהוא הרול מודל שלי. כל מה ששמעתי ואהבתי חלחל לתוך המוזיקה שלי.

אני מבינה שאת מתופפת הרבה זמן. מה מסמלים התופים עבורך? והאם היית מחליפה אותם בכלי אחר?
תופים בשבילי הם הבית. אני הכי בטוחה איתם על הבמה. זה מרגיש לי מאוד טבעי. מבחינת להחליף כלי, יש כמה שירים שאני מבצעת לא על תופים תוך כדי ההופעה, וזה כדי ליצור יותר עניין. אבל לעזוב את התופים – לא כרגע.

עזרו לך לממן את האלבום בעזרת הד סטרט, מימון המונים.
זה היה מאוד משמח. חלקם אנשים קרובים יותר וחלקם פחות שמו כסף. המטרה של ההד סטרט הייתה להגיע ליותר חשיפה. זו הדרך הכי טובה היום עבור אמן לא מפורסם כדי למכור. זאת הייתה דרך טובה להגיע ליותר קהל. זו הייתה רכבת הרים רגשית. מסתכלים בזה כל הזמן, מרגע לרגע. בסך הכל אני שמחה שעשיתי את זה ושקיבלתי תגובות טובות ופרגון.

אלבום הבכורה שלך, מה מאפיין אותו?
זה אלבום מאוד אישי. הוא נכתב ממקום אישי, מתאר תהליכים שעברתי בחיים. הסגנון הוא רוק, מה שהקשבתי לו בעיקר, אם כי היום אני פתוחה ליותר סגנונות. לטקסטים יש מקום מאוד מרכזי, הוא מגוון מבחינת הנושאים ואני אוהבת אותו.


single