קול הנגב – המכללה האקדמית ספיר

כוכבת נולדה

חגית יאסו לקראת אלבום

ראיין: מתן פרץ

חגית יאסו, ילידת שדרות והזוכה הגדולה בעונה התשיעית של "כוכב נולד" בשנת 2011, כיום היא סטודנטית לתואר ראשון במוזיקה במכללת קריית אונו וממש לאחרונה שחררה את הסינגל "מתחת למים" מתוך האלבום החדש עליו היא עובדת בימים אלו.

 

תמיד ידעת שאת רוצה להיות זמרת? זה תמיד היה או משהו שהתפתח עם הזמן?
זה תמיד היה שם, זה התחיל מהבית עוד כשהייתי קטנה. זה התחיל ביסודי ועבר לתיכון, זה משהו שתמיד התפתח אצלי, תמיד ידעתי שאני רוצה לעשות את זה. אבא שלי מאוד אוהב לשיר, הוא היה שר לנו כל ערב שישי וזה התפתח משם.

 

איך זה לגדול במקום כמו שדרות? את מרגישה שהעיר תרמה לך בכתיבה או בשירה שלך?
בטח. עצם העובדה שאני באה מעיר שגידלה כל כך הרבה מוזיקאים כבר גורם להעריך את העיר הזאת. מעבר לזה בעיר תמיד התקיימו תחרויות שירה והצגות והתחום הזה נורא קודם והתפתח בזמן שהייתי צעירה ככה שתמיד הרגשתי שיש לי במה ואני יכולה לשיר ולהופיע.

 

כשהגעת לכוכב נולד שאלו אותך אם את בכלל רוצה את זה וענית :"לא יודעת… נורא גדול הדבר הזה שנקרא כוכב נולד", מתי הרגשת שאת רוצה את זה באמת? ספרי לי על התהליך שעברת בתוכנית עד הזכייה?
האמת שמהרגע הראשון לא באמת ידעתי אם אני רוצה את זה, כי אחרי הכול זאת תוכנית ראליטי ונורא דאגתי מאיך יציירו אותי ואיך יציגו אותי. רק במהלך האודישן אחד לפני האחרון אמרתי לעצמי שאני חייבת להתאפס ולתת פייט ותודה לאל באמת התקדמתי בתוכנית. התהליך הזה נורא איפס אותי גם להמשך לדעת מה אני רוצה ומה הכיוון שלי וזה משהו שאני מרגישה שתרם לי עד היום.

 

ספרי לי קצת על החיים שאחרי כוכב נולד, על הרגע שאחרי הזכייה והקונפטי, מה קורה אחרי זה? קמים בבוקר אחרי שזוכים בכוכב נולד ומה עושים?
וואוו יום אחרי זה היה פשוט מטורף, לא הצלחתי בכלל לישון בלילה ופתאום מלא כתבות ומלא צילומים, כל היום אנשים מתקשרים אליי להגיע למקומות ולהתראיין ולא כל כך הצלחתי להבין מה קורה. מאז אני מופיעה המון, חזרתי מלונדון רק בשבוע שעבר, כל זה בזכות החשיפה הענקית הזאת שכוכב נולד סיפקה לי.

 

אחרי הזכייה בכוכב נולד הוצאת סינגל שנקרא "כל דבר מזכיר" שהפיק לך עברי לידר, אבל את שאר השירים מהאלבום החלטת לגנוז, למה?
פשוט הרגשתי שהשילוב הזה ביני לבין עברי, דווקא בגלל שהוא כל כך שונה ממני, יוציא משהו מיוחד, אבל אחרי העבודה איתו הבנתי שהדרך הזו פשוט לא נכונה לי ולא הייתי מרוצה מהכיוון שאליו זה הלך. החלטתי לעצור הכול ולנסות להבין את הכיוון האמיתי שלי. זה נכון שאחרי הזכייה יש המון לחץ לשחרר סינגלים ואלבומים כדי לא "להעלם" אבל אני החלטתי באופן מודע אומנם להמשיך להופיע אבל כביכול "להעלם" קצת ולחזור עם אמונה מלאה במוזיקה שאני עושה ובכיוון שלי ולא מתוך לחץ.


בואי נדבר קצת על הסינגל החדש שלך "מתחת למים" שהלחין לך טל בלומשטיין וכתבה איתך איריס מור, יש שם כמה שורות שככה ממש תפסו אותי, ברשותך אני אקריא את הפזמון:

 "נשארתי בדרך, עצמתי עיניי 
צללתי למטה, ברחתי מידי 
ורק כשפגעתי חזק בתחתית 
הרגשתי פתאום שאני אמיתית"

את מתארת כאן רגשות לא פשוטים, ספרי לי על איך נולד כזה שיר עוצמתי?
איריס פגשה אותי ממש בצומת דרכים בחיים אחרי כוכב נולד שלא כל כך ידעתי מה לעשות והשיר הזה פשוט פגע בול, אמרתי אני פה, אני עדיין כאן. למרות ההרגשה שאני קצת נעלמת ומתחת למים – אני אמיתית ואני עוד אחזור. כשקראתי את הטקסט הזה אמרתי לעצמי שזה כל כך אני ומתאר בדיוק את מה שאני עוברת. אני מרגישה שהשיר מעביר בדיוק מי אני.

 


single