קול הנגב – המכללה האקדמית ספיר

"רק בינתיים"


כתבה: דנה יעקבי

תומר פישר שהחל את דרכו בבית הספר 'אשל הנשיא' במגמת רדיו ומשם עבר לרדיו קול הנגב במהלך לימודי תואר ראשון בתקשורת שבמכללת ספיר, עבר דרך ארוכה כדי להיות היום בצד השני של המיקרופון.

נראה כי המוזיקה נמצאת בכל פרק זמן בחייך, מהי מסמלת עבורך?
"המוזיקה בעיניי היא החיים. אני מחובר למוזיקה בכל יום ובכל שעה. אם זה כשאני הולך ברחוב ומזמזם שירים או כשאני מלחין עם הגיטרה. המוזיקה היוותה עבורי בין היתר מקום מפלט בילדות, כיוון שהייתי מאוד סגור ומופנם, וכשגיליתי את המוזיקה נשאבתי פנימה לתוך זה. בגיל מאוד צעיר הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות בחיים. כשהגעתי לרדיו, המוזיקה הפכה להיות עבורי לכלי ביטוי לכל דבר. "

איך זה מרגיש לעבור מהצד של העורך, המגיש, השדרן, לצד השני של הזמר, המלחין, כותב השירים?
"תוך כדי האלבום וגם לפניו לקחתי חלק בפרויקט ברשת ג' שבו התעסקתי באלבומים של אומנים שונים וסיפרתי את סיפוריהם. נחשפתי לתהליך מאוד מעניין של אנשים שבעצם יוצרים את אלבומם, נחשפתי לקשיים שהם עברו בתהליך, ולדברים החיוביים שיצאו ממנו. אני התגלגלתי עם הפרויקט הזה במשך כשלוש שנים, הייתי בסדנת כתיבה והלחנה ויצא לי להכיר מוזיקאים מדהימים. פעם ראשונה שפגשתי אנשים שיוצרים מוזיקה בגובה העיניים. מאז התחלתי לכתוב, והרבה. היה לי רצון עז להקליט. כשהוצאתי את השיר "מודדת אהבה" הייתי חסר ניסיון, לא הבנתי מה עושים באולפן. בשנת 2015 התחלתי להקליט את אלבום הבכורה שלי יחד עם עוזי כץ, שהיה פרטנר מדהים לתהליך. הוא נתן לי מקום גדול לביטוי אישי בתקליט עצמו. מאז אותו תהליך השירים פתאום קיבלו ביטוי אחר, כתיבת שיר זהו דבר מאוד אינטימי, וברגע שאתה מוציא אותו החוצה לעולם זה מאוד מרגש, תהליך מרתק. "

צילום: עוזי כץ

לא מזמן התראיינת בתוכנית רדיו של סי היימן, נשמע שהיא ממש מעריצה אותך. יש לך קשר מיוחד איתה? מה המשמעות שלה בעינייך? אולי מעין מודל לחיקוי?
"סי היימן היא אחת מהאנשים שהעניקו לי כוחות גדולים, שהזרימו למוזיקה שלי חיים חדשים. יצא לי לשלוח לה מיקס של שירים שלי שאפילו לא היו גמורים, היא התלהבה מהם ולא הפסיקה לשדר אותם. הייתי בהלם, איך תוצר לא גמור מקבל כל כך הרבה אהבה ועוד מסי היימן. שום דבר לא היה מובן מאליו, אני חייב לה הרבה, היא נשמה מקסימה. המודל לחיקוי שלי עוד מגיל קטן הוא דני סנדרסון. תמיד אהבתי את ההומור שלו, דרכו הוא מתבטא. בעודי הייתי ילד הייתי בודד יחסית, וכשהקשבתי לשירים שלו מצאתי את האושר שלי בעצם. "

מה קופץ לך לראש כשאני אומרת לך את השם "רדיו קול הנגב"? מה משמעות המקום הזה עבורך?
"בית ספר גדול מאוד, גם אחרי סיום התואר. "רדיו קול הנגב" דחף אותי לממש את כל היכולות שלי, כל הדברים שעשיתי בעבר אבל לא הייתי בטוח בהם עד הסוף. יש שם אנשים מדהימים, גם הצוות המקצועי וגם החבר'ה שהיו איתי במחזור. הרדיו הרגיש כמו בית שני לכל דבר. אני ממש מאושר שזכיתי להיות במקום הזה, זה לא מובן מאליו לעשות רדיו במשך שש שנים, ואז להתקדם לרדיו חינוכי. הרדיו היה דרך תקשורת עבורי, כלומר, ברדיו תמיד יש אנשים, ואף פעם אתה לא תהיה שם באמת לבד. זה יתרון מאוד גדול לבן אדם כמוני, שחיפש תקשורת עם אנשים במשך הרבה מאוד שנים. כיף גדול להיות חלק מזה. "

ספר לי קצת על הסינגל החדש שלך – "רק בינתיים".
"הוא נכתב על הופעה לא מוצלחת ומאכזבת שהייתה לי לפני כמה שנים. מקום ההופעה היה ריק מקהל, הסאונד מן כבר קיפל את הציוד ואני הבנתי שההופעה לא הולכת להתקיים. חזרתי הביתה באותו לילה בתחושות מעורבות. האם להפסיק את העשייה המוזיקלית שלי ולתת לזה לשבור אותי או להמשיך לנגן ולהופיע, בלי לוותר. השיר מדבר על משהו גדול יותר, על מציאת הקול הייחודי שלך בעצם, למרות כל הקשיים שקיימים במציאות. הלחנתי את השיר כבר בבוקר שלמחרת. זה קשה שהקהל לא מגיע, שהקהל מאכזב אותך לפעמים. אבל היום אני מקבל כל כך הרבה אהבה ואהדה, זה לא מובן מאליו, אני במקום אחר היום. החיבוק שקיבלתי מהסינגל "רק בינתיים" הוציא ממני פן אחר לגמרי, אופטימי יותר, פעלתן ואנרגטי יותר. זה מדהים, תמיד יש חששות רבות לפני שאתה מוציא שיר חדש לאוויר העולם וכשאתה מקבל כאלה חיבוקים, פרגון ואהבה זה כל כך כיף, אושר גדול. "

עיצוב גרפי של הסינגל : עידו נינבורג

איפה אתה רואה את עצמך בעוד שנתיים, שלוש מהיום?
"קשה לי להגיד לך. מאוד מקווה שאמשיך לעשות מוזיקה, שיהיה עוד אלבום בדרך, שאקח חלק בעוד תחנות רדיו ואהיה עורך מוזיקלי גם בעתיד. בסך הכול אני מקווה להיות מאושר, כי זה הכי חשוב."

ההופעה הקרובה של תומר פישר תיערך ב-25 באפריל בעשן הזמן, באר שבע. רוצו לפרגן ולהפיץ אהבה לו ולאלבומו החדש!


single