קול הנגב – המכללה האקדמית ספיר

הצהרת נגישות

הצהרת הסדרי נגישות המכללה האקדמית ספיר

המכללה האקדמית ספיר הגדירה בחזון המכללה את קידום הנגישות ופועלת מאז לאורך השנים להנגשת הקמפוס עבור אוכלוסיות רבות, לרבות סטודנטים עם מוגבלויות. לשם כך  היא משקיעה  משאבים רבים על מנת לספק לכלל הלומדים שירות שוויוני, מכובד, נגיש ומקצועי, כפי שנקבע בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות תשנ"ח-1998 ולתקנות שהותקנו מכוחו. אנו מאמינים  כי הצלחה לימודית ורווחה אישית של הסטודנט מתאפשרת בסביבה נגישה , תומכת ומקבלת.
מתוך אמונה זו אנו מקדמים הנגשה הן בתחום הלמידה-הוראה והן בפיתוח תשתיות פיסיות ואנושיות מונגשות. מטרתנו היא כי כל סטודנט ימצא את הפוטנציאל הגלום בו ויצא לדרך עצמאית כשהוא מצויד בידע, כלי חשיבה ומעורבות בקהילה.

הסדרי נגישות מבנים

חנייה

חניות נכים פרוסות לאורך כל קמפוס ספיר בצמוד לבניינים המרכזיים
כל אדם המחזיק 'בתו נכה' של משרד התחבורה, זכאי להיכנס ולחנות בקמפוס ללא כל בקשה נוספת.
אורח עם מגבלה פיסית המגיע למכללה לאירועים שאינו מחזיק ב'תו נכה' מוזמן לפנות למוקד 1
moked@sapir.ac.il
077-9802106
על סטודנט עם מגבלה פיסית שאינו מחזיק ב'תו נכה', למלא "טופס בקשה אישור כניסה לרכב".
קיים רצף גישה מהחניה דרך שערי הכניסה המרכזיים לכל מבני המכללה.

שירותים בקמפוס

  • קיימים שירותי נכים נגישים בכל בנייני המכללה ובקומות השונות.
  • קיימים שלטי זיהוי והכוונה.
  • מותרת כניסה למכללה לחיית שירות המיועדת לסייע לאדם עם מוגבלות.
  • במקרה בצורך, ניתן לפנות לנציגי השירות בעמדות השונות כדי לקבל סיוע במילוי טפסים.
  • מצורפים פרטי התקשרות של טלפונים ומיילים מרכזיים במכללה פרטי התקשרות נותני שירותים בספיר

על כל בעיית נגישות הכתובת הראשונה  לפניה היא מוקד  במייל או בטלפון
מייל moked@sapir.ac.il
טלפון 077-9802106

ממונה נגישות מכללתי  alexd@sapir.ac.il

שירות לקוחות נגיש

עובדי המכללה עברו ועוברים הדרכות להכרת תחום הנגישות, יצירת מודעות בקרב העובדים והקניית כלים מעשיים למתן שירות נגיש.
מוקד טלפוני נגיש-  לבעיות נגישות בתחום התשתיות ניתן ליצור קשר עם מרכז שירות הלקוחות של  בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00
מייל moked@sapir.ac.il
טלפון 077-9802106

אמצעים נוספים ליצירת קשר

שירותי המכללה מאפשרים  מספר אמצעים נוספים ליצירת קשר: הגעה לפגישה , מענה טלפוני ומענה במייל
מצורפים פרטי התקשרות של טלפונים ומיילים מרכזיים במכללה פרטי התקשרות  נותני שרותים במכללה
.

מרכז נגישות לסטודנטים

במכללה פועל מרכז נגישות שהוא חלק משירותי הדיקנט לסטודנט.
מטרתו ללוות, לייעץ ולתמוך בסטודנטים עם מוגבלויות, לקות למידה, הפרעת קשב וכן סטודנטים ששפת אמם אינה עברית, משלב הקבלה לתואר ועד לסיומו.
המענה הניתן נוגע להתאמות בדרכי הבחנות ובהתאמות בלמידה .
ניתן לפנות לקבלת  מענה פרטני, קבוצתי לרבות קורסים מותאמים וחונכות לימודית, הכרת כלים טכנולוגיים לתמיכה בלמידה, וכן חיבור לשירותים ייחודיים ומיצוי זכויות.
קישור לאתר מרכז נגישות

פרטי רכזת הנגישות במרכז הנגישות במכללת ספיר

לנושאי מענה בסוגיות אבחונים, מסמכים רפואיים והזמנת התאמות למבחנים ניתן לפנות ל

  • שם: זינה דהרי -מזכירת מרכז נגישות
  • טלפון 0779802562
  • דוא"ל:  zinad@sapir.ac.il

נגישות אתר האינטרנט

אתר אינטרנט נגיש הוא אתר המאפשר לאנשים עם מוגבלות ולאנשים מבוגרים לגלוש באותה רמה של יעילות והנאה ככל הגולשים. מכללת ספיר פועלת למען שוויון הזדמנויות במרחב האינטרנטי למען גולשים עם מוגבלויות  הנעזרים בטכנולוגיה מסייעת לשימוש במחשב.
אתר המכללה מונגש ועומד בדרישות התקנות
במידה של תקלה יש לפנות אל: מאוריציו סדן, בכתובת דואר אלקטרוני: webmaster@sapir.ac.il או בלפון: 0779802394.

נגישות אתר קול הנגב

ראובן זילצר rubenz@sapir.ac.il   או בטלפון 0779802790

מידע על נגישות האתר

  • אתר זה עומד בדרישות תקנות שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), התשע"ג 2013.
  • התאמות הנגישות בוצעו עפ"י המלצות התקן הישראלי (ת"י 5568) לנגישות תכנים באינטרנט ברמת A ומסמך WCAG2.0 הבינלאומי.
  • הבדיקות נבחנו לתאימות הגבוהה ביותר עבור דפדפן כרום ופיירפוקס.
  • האתר מספק מבנה סמנטי עבור טכנולוגיות מסייעות ותמיכה בדפוס השימוש המקובל להפעלה עם מקלדת בעזרת מקשי החיצים, Enter ו- Esc ליציאה מתפריטים וחלונות.
  • מותאם לתצוגה בדפדפנים הנפוצים ולשימוש בטלפון הסלואלרי.
  • לשם קבלת חווית גלישה מיטבית עם תוכנת הקראת מסך, אנו ממליצים לשימוש בתוכנת NVDA העדכנית ביותר.

תפעול האתר ועזרי נגישות

באתר מוצב תפריט הנגשה. לחיצה על התפריט מאפשרת פתיחת כפתורי ההנגשה. לאחר בחירת נושא בתפריט יש להמתין לטעינת הדף.

מה בתפריט?

  • הגדלת פונט האתר ל־5 גדלים שונים
  • עצירת אלמנטים נעים וחסימת הבהובים
  • שינוי ניגודיות צבעים על בסיס רקע כהה
  • שינוי ניגודיות צבעים על בסיס רקע בהיר
  • התאמת אתר לעיוורי צבעים
  • שינוי הפונט לקריא יותר
  • הגדלת הסמן ושינוי צבעו לשחור או לבן
  • הגדלת התצוגה לכ־200%
  • הדגשת קישורים באתר
  • הדגשת כותרות באתר
  • הצגת תיאור אלטרנטיבי לתמונות

הבהרה

חרף מאמצנו לאפשר גלישה באתר נגיש עבור כל דפי האתר, יתכן ויתגלו דפים באתר שטרם הונגשו, או שטרם נמצא הפתרון הטכנולוגי המתאים.
אנו ממשיכים במאמצים לשפר את נגישות האתר, ככל האפשר, וזאת מתוך אמונה ומחויבות מוסרית לאפשר שימוש באתר לכלל האוכלוסייה, לרבות אנשים עם מוגבלויות.

בתאריך ה-1/3/2020 אנו עומדים להשיק אתר אינטרנט חדש העונה על כל דרישות הנגישות כפי שנקבעו בתקן הישראלי (ת"י 5568) לנגישות תכנים באינטרנט ברמת AA ומסמך WCAG2.0 הבינלאומי.

דרכי פנייה לבקשות והצעות לשיפור בנושא נגישות

אנו ממשיכים במאמצים לשפר את נגישות במכללה האקדמית ספיר.  ממחויבותנו לאפשר לכלל האוכלוסייה כולל אנשים עם מוגבלויות לקבל את השרות הנגיש ביותר.
במידה ונתקלת בבעיה או בתקלה כלשהי בנושא הנגישות, נשמח שתעדכן אותנו בכך ואנו נעשה כל מאמץ למצוא עבורך פתרון מתאים ולטפל בתקלה בהקדם ככל שניתן.

פרטי רכזת הנגישות במכללת ספיר